تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۰۹۱ دلار در هر تن را با قدرت بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۷۰۲۲ ریزش داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۳۱۲ به ۶۷۳۳ تشکیل شده اند و رالی افزایشی قیمت از سطح ۶۷۳۳ در قالب یک موج B شکل گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۳۱۲ محسوب می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج در حوالی سطح مقاومت ۷۲۳۳ تکمیل شده است و قیمت مس هم اکنون در موج نزولی فعلی C قرار گرفته است. به باور ما حرکت اصلاحی قیمت مس در برخورد به سطح حمایت ۷۰۹۱ کوتاه و موقتی بوده زیرا نتوانسته خود را تا سطح مقاومت ۷۱۷۶ بالا بکشاند.

از آنجایی که قیمت آن مجدد به پایین سطح ۷۰۹۱ کاهش یافته است احتمال اصلاح دوباره قیمت مس بسیار بعید به نظر می رسد و برای امروز محتمل ترین سناریوی موجود ادامه ی کاهش قیمت مس به سوی سطح حمایت بعدی ۷۰۲۲ خواهد بود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۲۱۸۰ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت آن در شکست سطح مقاومت ۲۲۲۲ در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۲۲۹۰ به ۲۱۱۲ قرار دارد. در چارت زیر حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت ۲۱۱۲ اتفاق افتاده در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعتی موج c از نظر طولی برابر با موج اول یعنی موج a بوده است.

این برابری تاییدی در جهت تکمیل شدن این چرخه سه موجی از سطح ۲۲۹۰ می باشد. لازم به ذکر است امروز تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۲۲۲۲ موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۲۲۲۹ و ۲۲۴۸ دلار در هر تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن