تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح حمایت ۱۳۲۵ به سوی سطح حمایت بعدی ۱۳۱۶ کاهش یابد و چنانچه این سطح نیز شکسته شود منجر به فرود قیمت تا سطح حمایت بعدی ۱۳۰۲ می شود. این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۲۵ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح حمایت ۱۳۲۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۱۳۱۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود که این سطح همچنین محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۱۲۳۵ به ۱۳۶۶ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش کنونی اخیر قیمت جهانی اونس طلا بخشی از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۶۶ می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که این چرخه حداقل می تواند خود را تا سطح ۱۳۱۶ برساند و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج سوم یعنی موج c قرار دارد. در بیشترین قدرت کاهش، قیمت جهانی اونس طلا در این موج می تواند تا سطح ۱۳۰۲ نیز ریزش داشته باشد.

در چارت روزانه نیز این چرخه در برخورد به سطح مقاومت ۱۳۵۳ که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی (C) تشکیل شده شکل گرفته است و برای امروز تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۱۳۳۵ تثبیت شده است احتمال ورود فروشندگان و فرود قیمت به سوی سطوح ۱۳۱۶ و ۱۳۰۲ وجود دارد.

از نظر تحلیل بنیادی خبری که در حال حاضر بیشتر در بازار مطرح است، امتداد حرکت کاهشی قیمت جهانی اونس طلا به پایین ترین نرخهای یک هفته اخیر پس از انتشار صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است. این سقوط پس از انتشار صورتجلسه آغاز شد که در آن احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در ماه مارس برای بازار و حداقل سه نوبت در سال جاری تقویت گردید.

همچنین، شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۲۵ نیز عامل دیگر تشدید حرکت نزولی قیمت جهانی اونس طلا محسوب می شود. در این صورتجلسه مشخص شد که تمامی شواهد و قرائن دلالت بر افزایش تدریجی بیشتر نرخ بهره سپرده های بانک فدرال رزرو دارد‌.

اکثریت اعضای بانک فدرال گفته اند که رشد قوی اقتصادی، افزایش تدریجی بیشتر در نرخ بهره سپرده های بانک فدرال رزرو را به امری محتمل تبدیل کرده است و بیشتر رای دهندگان اعلام کرده اند داده های اخیر نشاندهنده رشد نسبتا قوی در چشم انداز کوتاه مدت اقتصادی نسبت ماه دسامبر است.

دز صورتجلسه مشخص شد که به طور کلی ریسک های اقتصادی تقریبا متعادل تشخیص داده شده است اما چند تن از اعضا ریسک های افزایشی را در کوتاه مدت مشاهده کرده اند و اعتماد به نفس سیاستگذاران بانک فدرال نسبت به تورم و چشم انداز اقتصادی افزایش یافته است. تعدادی از سیاست گذاران پیش بینی رشد اقتصادی کوتاه مدت خود را به خاطر داده ها قوی افزایش داده اند که نشاندهنده تاثیر بزرگ از اصلاحات اساسی مالیاتی می باشد.

در صورتجلسه دیشب تعداد کمی از اعضای بانک فدرال گفته اند این امر مهم است که شیب منحنی بازدهی اوراق قرضه را باید مانیتور کرد و نسبت به عدم توازن و ناهماهنگی در بازارهای مالی ناشی از آن که اقتصاد بالاتر از پتانسیل خود عمل کند هشدار دادند. امروز به غیر از سخنرانی دادلی و باستیک از اعضای بانک مرکزی آمریکا و شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی آمریکا خبر خاص دیگری منتشر نخواهد شد.

برای امروز حرکت نزولی قیمت جهانی اونس طلا تا زمانی که قیمت آن زیر سطح ۱۳۳۵ قرار دارد، ادامه دار خواهد بود و امتداد این حرکت ممکن است راه را برای سقوط بیشتر قیمت تا نرخ ۱۳۱۶ هموار سازد که در این صورت، هدف نزولی بعدی رسیدن به سطح ۱۳۰۲ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا