تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود تنها در صورت شکست سطح حمایت ۱۳۲۰ (پایین ترین سطح دیروز) منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۳۰۶ (پایین ترین سطح ۸ فوریه ۲۰۱۸) شود در غیر این صورت با توجه به تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۳۲۵ باید کمی احتیاط کرد.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا به وضوح دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (C) قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۲۲ محسوب می شود.

این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که سطح مقاومت ۱۳۵۳ دو مرتبه مانع از صعود قیمت در موج افزایشی (C) شده است و این نوسانات خنثی و رنج قیمت بین ۱۳۵۳ و ۱۳۲۵ در قالب سه موج کوچک تقسیم شده است که این ساختار به همراه ثبات قیمت در بالای سطح ۱۳۲۵ اشاره به تکمیل شدن این موج اصلاحی و نزولی آغاز شده از سطح ۱۳۶۶ دارد.

با تقویت ارزش شاخص جهانی دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار قیمت جهانی اونس طلا هنوز در اطراف سطح ۱۳۲۵ در نوسان است و این در حالی است که در این هفته در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی در ۲٫۵ ماهه گذشته قرار گرفته است.

این هفته تا بدین جای کار قیمت جهانی اونس طلا بیشترین کاهش هفتگی (%۱٫۴-) را در طی ۲٫۵ ماهه گذشته تا کنون تجربه کرده است که از هفته منتهی به ۸ دسامبر ۲۰۱۷ به این سو بی سابقه است و این در حالی است که در این هفته شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر جهان رشدی معادل %۱ را تا بدین لحظه نشان داده است. پیش بینی ها از اینکه بانک مرکزی آمریکا در جلسه ماه آینده نرخ بهره بانکی را افزایش میدهد از جمله دلایل افزایش دلار آمریکا بوده است.

اظهارات اخیر جیمز بولارد رئیس بانک فدرال سنت لوئیس که ممکن است بانک فدرال چندان موضع تهاجمی در مورد افزایش نرخ بهره نداشته باشد و از آنجایی که این سخنان برخی از گمانه زنی ها در خصوص اینکه ممکن است نرخ بهره بانک فدرال در سال جاری ۴ مرحله افزایش یابد را کمرنگ تر کرد به تقویت قیمت جهانی طلا از سطح حمایت ۱۳۲۰ به بالای سطح ۱۳۲۵ کمک کرد و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱۳۳۲ است. از نظر جیمز بولارد هر چه سرعت و شتاب افزایش نرخ بهره بانک فدرال زیاد است می تواند اقتصاد را کند کند.

بنابراین برای امروز قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود تنها در صورت شکست سطح حمایت ۱۳۲۰ (پایین ترین سطح دیروز) منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۳۰۶ (پایین ترین سطح ۸ فوریه ۲۰۱۸) شود در غیر این صورت با توجه به تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۳۲۵ باید کمی احتیاط کرد و براساس تحلیل تکنیکال و چارت رسم شده در صورت شکست سطوح مقاومت ۱۳۳۲ و ۱۳۳۵ احتمال تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۳۵۳ وجود دارد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا اخبار چندانی دیده نمی شود و بازار جهانی اونس طلا عمدتاً به نوسانات بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و سخنرانی چند تن از مقامات بانک فدرال (دادلی، روزن گرین و مستر) واکنش نشان خواهد داد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا