تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۳٫۳۸ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورتیکه این سطح شکسته شود شانس رشد قیمت آن به سوی سطح ۶۴٫۶۳ بیشتر خواهد شد.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۶۶٫۶۶ به ۵۸٫۰۷ تشکیل شده اند.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی ۳ قرار گرفته است که در این موج می تواند خود را تا سطوح ۶۳٫۵۶ و ۶۵٫۲۹ بالا بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت اصلاحی و نزولی سطح حمایت بر روی ۶۲٫۳۶ دیده می شود که اگر این سطح به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود تنها موجب کاهش کوتاه و محدود قیمت به نزدیکی سطح حمایت بعدی ۶۱٫۸۶ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطوح ۶۶٫۹۶ و ۶۷٫۵۶ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین مشخص کرده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود رالی افزایشی شارپی قیمت نفت برنت دریای شمال که روز گذشته شاهد آن بودیم تاییدی در جهت استمرار روند صعودی آغاز شده از سطح ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) می باشد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال از آنجایی که قیمت آن در موج صعودی (۳) قرار گرفته است در این موج احتمال رسیدن قیمت نفت برنت دریای شمال به سطوح ۶۶٫۹۶ و ۶۸٫۵۴ زیاد است که هر کدام از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی واقع شده اند.

در چارت روزانه نیز با توجه به آنکه قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۶۵٫۳۴ رسیده است پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۶۷٫۶۱ و ۶۹٫۵۲ افزایش یابد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی یکی از سطوح حمایت ۶۵٫۹۸ یا ۶۵٫۳۸ دلار در هر بشکه خواهد بود که این سطوح حمایت را در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل بنیادی با توجه به همزمانی رشد تقاضا و محدود شدن تولید نفت سازمان اوپک و روسیه، وضعیت کلی قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال رو به افزایش پیش بینی می شود و انتظار می رود امروز قیمت آن به تارگت های افزایشی پیش بینی شده دست یابند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن