تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین منطقه خنثی و رنج ۷۱۲۶ و ۷۲۰۲ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این منطقه خنثی و رنج بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج احتمالی C قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۷۳۳ می باشد.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۲۰۲ با قدرت شکسته شود موجب استمرار موج C به سوی سطح ۷۲۶۳ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۷۱۲۶ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۷۰۷۹ می شود.

به باور ما کاهش قیمت از سطح ۷۱۹۳ (بالاترین سطح ۲۲ فوریه ۲۰۱۸) بیشتر شبیه به یک حرکت پول بک به سوی خط روند نزولی رسم شده می باشد و اگر قیمت مس به همین صورت در نزدیکی سطح ۷۱۲۶ با حمایت خریداران روبرو شود می تواند دوباره به سوی سطح مقاومت ۷۲۰۲ افزایش یابد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نزولی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین منطقه خنثی ۲۱۶۷ و ۲۲۰۵ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این منطقه خنثی و رنج بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۲۲۷۰ تشکیل شده است.

برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۲۰۵ با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی آغاز شده از سطح ۲۱۱۲ (پایین ترین سطح ۱۴ فوریه ۲۰۱۸) به سوی سطح ۲۲۷۰ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۱۶۷ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش آلومینیم آلیاژی به ترتیب تا سطوح ۲۱۴۹ و ۲۱۳۰ دلار در هر تن می شود. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن