تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۴٫۶۳ دلار در هر بشکه افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را شکسته شدن سطوح مقاومت ۶۳٫۳۸ و ۶۳٫۵۶ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

از نظر تحلیل بنیادی اظهارات وزیر انرژی عربستان مبنی بر اینکه این کشور همزمان با پایبندی به توافق کاهش تولیدات نفت، صادرات خود را نیز همچنان محدود خواهد کرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت و به بالاترین نرخ خود در طی حدود ۳ هفته گذشته رسیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۶۶٫۶۶ به ۵۸٫۰۷ و همچنین خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳ تشکیل شده اند. در چارت پایین سطح مقاومت بعدی بر روی ۶۴٫۶۳ دیده می شود و به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح ۶۵٫۲۹ برخوردار است.

گفتنی است در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی (۵) در حال حرکت است که در این موج پیش بینی می شود خود را تا سطح ۶۷٫۲۷ بالا بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی بزرگ (C) قرار گرفته است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۳٫۰۲ خواهد بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطوح مقاومت ۶۷٫۹۸ و ۶۸٫۵۴ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) در قالب موج ۳ شکل گرفته است که توانسته به بالای سطح مقاومت ۶۶٫۹۶ دست یابد و از این رو شانس صعود بیشتر قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۸٫۵۴ زیاد است.

بررسی امواج الیوت ویو در چارت روزانه نیز نشان می دهد که قیمت نفت برنت دریای شمال در حال پیشروی به سوی سطح ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) است که این حرکت رو به جلو را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی (۵) تایید کرده است.

با این حال بهتر است تارگت اولیه افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال را در حدود سطح ۶۹٫۵۲ در نظر گرفت و به باور ما برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۶۶٫۹۶ و ۶۶٫۴۷ دلار در هر بشکه خواهد بود.

از منظر تحلیل بنیادی قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال پس از آن با افزایش روبرو شد که وزیر انرژی عربستان اعلام کرد، میزان سطح تولیدات نفت این کشور در بازه زمانی ماه ژانویه تا ماه مارس کمتر از سهمیه ی تعیین شده به موجب توافق کاهش تولیدات نفت خواهد بود و میزان صادرات عربستان نیز به طور میانگین پایین تر از سطح ۷ میلیون بشکه خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی افزایشی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن