تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود با توجه به مومنتوم صعودی، قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۳۵۳ افزایش یابد و این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطوح ۱۳۲۵ و ۱۳۳۵ در چارت پایین تایم فریم یک ساعته و روزانه به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین اونس طلا دیده می شود حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۳۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) تکمیل شده است و شامل سه موج می باشد. موج سوم یعنی موج c ضعیف تر از موج اول یعنی موج a بوده است و براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود موج c در حوالی سطح حمایت ۱۳۲۵ به پایان رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطح در نزدیکی حمایت دیگری در سطح ۱۳۲۵ در چارت روزانه قرار دارد که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۱۲۳۵ تشکیل شده است که در نمودار روزانه به وضوح مشاهده می فرمائید.

از آنجایی که قیمت آن در بالای این سطوح حمایت خود را تثبیت کرده است این موید تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۱۳۶۶ است که می تواند موجب افزایش قیمت آن به سوی سطح ۱۳۵۳ شود. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۲۵ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۳۱۶ در چارت تایم فریم یک ساعته می شود.

از نظر تحلیل بنیادی امروز قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش روبرو شده است و بالای سطح ۱۳۳۲ تثبیت شده است و امروز نیز پیش بینی به نرخهای بالاتر صعود کند. این هفته آقای جیرومی پاول، رئیس بانک فدرال ایالات متحده آمریکا در برابر کمیته خدمات مالی کنگره حضور خواهد یافت و گزارش وضعیت اقتصادی خود را ارایه خواهد داد.

مهمترین قسمت سخنرانی وی، مربوط به سیاست های بانک فدرال در مورد چشم انداز اقتصادی، تورم و نرخ بهره خواهد بود. شاخص فروش خانه های جدید، سفارشات کالاهای بادوام، ضریب اطمینان مصرف کنندگان، تولیدات ناخالص داخلی مقدماتی، فروش خانه های معوقه، مصارف و درآمدهای شخصی، شاخص خالص تعدیل هزینه مصرف شخصی، موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای ISM و بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان از جمله اخبار مهم اقتصادی این هفته از آمریکا هستند.

با توجه به کسری بودجه آمریکا و نگرانی ها از رشد تورم تقاضا برای خرید طلا نیز رو به افزایش است و از سوی دیگر پیش بینی ها از احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی نزولی در بازار سهام به افزایش قیمت جهانی طلا کمک خواهد کرد.

به دلیل وجود شرایط نامطمئن و در آستانه شهادت جرومی پاول رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا انتظار می رود بازار دستخوش نوسانات مختلف گردد. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران تنها شاخص فروش خانه های نوساز آمریکا (پیش بینی بازار ۶۴۵۰۰۰ واحد، رقم قبلی ۶۲۵۰۰۰ واحد) اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا