تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۱۳۳۹ به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۳۴۷ افزایش یابد و این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است. این در حالی است که از نظر تحلیل بنیادی امروز معامله گران منتظر شهادت دادن رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر کمیته خدمات مالی کنگره آمریکا هستند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۳۶۶ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) در حوالی سطح حمایت ۱۳۲۵ تکمیل شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c می باشد که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از این حرکت اصلاحی می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۲۳۵ (پایین ترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸) هنوز پایدار است و نشاندهنده از سرگیری روند صعودی آغاز شده از سطح ۱۳۲۰ (پایین ترین سطح ۲۲ فوریه ۲۰۱۸) می باشد. در چارت روزانه و بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن نیز مشخص است که قیمت بالای سطح حمایت ۱۳۲۵ تثبیت شده است و به نظر می رسد که در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۳۵۳ باشد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱۳۲۵ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به فرود قیمت به سطوح ۱۳۱۶ و ۱۳۰۲ می شود در غیر این صورت احتمال شکست سطح مقاومت ۱۳۳۹ و افزایش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۳۴۷ و ۱۳۵۳ وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

امروز سرمایه‌گذاران منتظر شهادت دادن رییس جدید بانک مرکزی آمریکا جرومی پاول در برابر کمیته خدمات مالی کنگره هستند و بازار در انتظار واکنش ها و مواضع پاول نسبت به سیاستهای پولی آینده خواهد بود. پاول بعدا در روز پنج ‌شنبه در مجلس سنا نیز شهادت خواهد داد. آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نیز به ۸۳۱٫۰۳۴ تن افزایش یافته است.

امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آقای جرومی پاول، رئیس بانک فدرال ایالات متحده آمریکا در برابر کمیته خدمات مالی کنگره حضور خواهد یافت و گزارش وضعیت اقتصادی خود را ارایه خواهد داد. همانطور که دیروز اشاره کردیم مهمترین قسمت سخنرانی وی، مربوط به سیاست های بانک فدرال در مورد چشم انداز اقتصادی، تورم و نرخ بهره خواهد بود و انتظار می رود در حین شهادت دادن ایشان بازار دستخوش نوسانات مختلف گردد.

امروز همچنین در تقویم اقتصادی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص سفارشات کالاهای بادوام برای ماه ژانویه (پیش بینی بازار %۲٫۴- ، رقم قبلی %۲٫۸) و سفارشات خالص کالاهای بادوام آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۴ ، رقم قبلی %۰٫۷) اعلام می شوند.

شاخص ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا نیز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و پیش بینی می شود در ماه فوریه از رقم قبلی ۱۲۵٫۴ به ۱۲۶٫۲ افزایش یابد. در خصوص کالاهای بادوام باید گفت، این گروه از کالاها مشخصاً ماشین آلات سنگین، صنایع حمل و نقل (خصوصاً هواپیما سازی) و تولیدات کارخانه ای هستند که عمر تقریباْ زیادی (حداقل ۳ سال) داشته باشند. این شاخص از آنجایی اهمیت دارد که چشم اندازی از بخش تولیدی کشور نشان می دهد و مشخص خواهد کرد که وضعیت کار، تولید و بازدهی در مهمترین بخش صنعتی کشور چگونه است.

با این حال امروز سرمایه گذاران منتظر سرنخ هایی از روند انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا در لابه لای شهادت دادن جرومی پاول رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا هستند. از این رو امروز عمده توجه سرمایه گذاران معطوف به اولین حضور جرومی پاول، به عنوان رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا در کنگره و سخنان وی در مورد سیاست پولی و اقتصاد آمریکا است.

هرگونه اظهار نظر و اشاره به ادامه سیاستهای انقباضی یا افزایش بیشتر نرخ بهره می تواند به تقویت بیشتر دلار آمریکا و تضعیف اونس طلا بیانجامد و همچنین هر گونه اظهار نظر محتاطانه در خصوص روند افزایش نرخ بهره بانک فدرال می تواند به تضعیف بیشتر دلار و تقویت قیمت جهانی اونس طلا بیانجامد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا