تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه خنثی و رنج ۷۰۷۹ و ۷۲۰۲ دلار در هر تن در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. از این رو برای امروز حرکت خنثی قیمت مابین نرخهای فوق ادامه دارد و هنوز فرصتهایی را برای ورود به معاملات روزانه ایجاد نکرده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این منطقه رنج و خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج احتمالی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۷۳۳ تشکیل شده است. برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۷۰۷۹ با قدرت شکسته شود می بایست در شمارش امواج کنونی الیوت تجدید نظر کرد و همین مساله منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت مس به سوی سطح ۷۰۰۳ می شود.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۲۰۲ شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت مس به ترتیب به سوی سطوح ۷۲۶۳ و ۷۳۲۵ خواهد شد. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت قیمت جهانی مس مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۱۳۰ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۱۰۷ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۲۷۰ قرار دارند.

به باور ما این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطوح ۲۱۳۰ و ۲۰۷۰ برخوردار است و خط روند نزولی رسم شده نیز به تارگت نزولی ۲۱۰۷ و ۲۰۹۱ اشاره می کند. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۶۷ دلار در هر تن خواهد بود

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن