تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۲٫۳۶ دلار در هر بشکه را لمس کند و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۱٫۸۲ کاهش یابد که این تارگت در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده شده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۶۲٫۳۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۶۶٫۶۶ به ۵۸٫۰۷ و سطح حمایت بعدی یعنی ۶۱٫۸۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج c در مقایسه با موج اول یعنی موج a کوتاهتر است و این ارتباط در کنار کاهش عمیق قیمت از سطح ۶۴٫۲۴ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) نشان دهنده معکوس یا وارونه شدن روند افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۵۸٫۰۷ است.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا نتوانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۶۴٫۳۵ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج بزرگ افزایشی (C) برساند و براساس این تجزیه و تحلیل پروجکشن، احتمال ریزش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۶۰٫۰۹ وجود دارد که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ به میزان ۹۳۳+ هزار بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۹۰۷- هزار بشکه به میزان ۲٫۷۰۰+ میلیون بشکه افزایش یابد که رقم نهایی اعلام شده پایین تر از حد پیش بینی های بازار بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱٫۶۱۶- میلیون بشکه به میزان ۲٫۴۰۰+ میلیون بشکه افزایش داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۵٫۹۸ را لمس کند و با شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۵٫۳۸ ریزش داشته باشد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم یک ساعته مشاهده می شود این سطوح حمایت ۶۵٫۹۸ و ۶۵٫۳۸ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) تشکیل شده اند. کاهش عمیق قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۶۷٫۹۰ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) و شکسته شدن خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۶۱٫۷۶ به معنای تکمیل شدن این چرخه می باشد.

در نمودار روزانه نیز همانطور که مشخص است قیمت نفت برنت دریای شمال موفق به شکست سطح مقاومت ۶۷٫۶۱ نشده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۶٫۱۱ به ۷۱٫۲۸ می باشد و در حال کاهش به سوی سطح حمایت بعدی ۶۵٫۳۴ می باشد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی به بالای سطح ۶۶٫۴۷ محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۶٫۹۶ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن