تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۹۹۳ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۹۳۱ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت و نسبت های فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده اند.

براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۶۷۳۳ به ۷۲۵۳ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال کاهش عمیق قیمت از سطح ۷۲۵۳ در قالب سه موج شکل گرفته است و موج سوم یعنی موج c در حال پایین کشاندن قیمت به سوی سطح ۶۹۴۳ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی  پروجکشن ۱۰۰ درصدی است که در نزدیکی سطح ۶۹۳۱ قرار دارد.

در چارت روزانه نیز همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت مس سیگنال فروش در موج بزرگ نزولی C صادر کرده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) می باشد. به باور ما قیمت مس در این موج دیر یا زود می تواند خود را تا حدود سطح ۶۷۳۳ (پایین ترین سطح ۹ فوریه ۲۰۱۸) پایین بکشاند.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود با توجه به نزدیک شدن به سطح حمایت ۲۱۳۰ قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۶۷ اصلاح و برگشت داشته باشد و بعد از آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود و سیگنال فروش صادر کند.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این خستگی روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی را واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI و همچنین درجا زدن قیمت در بالای سطح حمایت ۲۱۳۰ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c به وضوح نشان داده است.

از سوی دیگر همانطور که در چارت مربوطه مشاهده می فرمائید قیمت آلومینیم آلیاژی توانسته به بالای سطح مقاومت ۲۱۴۹ دست یابد و از این رو شانس اصلاح و برگشت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۱۶۷ زیاد است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۳۰ تاییدی در جهت استمرار روند نزولی در موج c به سوی سطح ۲۱۰۷ دلار در هر تن می باشد که در چارت بعدی به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن