تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود به ترتیب به سطوح حمایت بعدی ۱۳۰۸ و ۱۳۰۲ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۱۶ و بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است کاهش قیمت اونس طلا به پایین سطوح ۱۳۲۵ و ۱۳۱۶ تاییدی در جهت استمرار موج نزولی c است و این موج از سطح ۱۳۶۱ آغاز گردیده است و پیش بینی می شود در این موج بتواند حداقل تا سطوح ۱۳۰۸ و ۱۳۰۲ کاهش یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین سطح ۱۳۰۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی دیده می شود و همچنین الگوی سقف دو قلوی که در اطراف سطح ۱۳۶۲ ساخته شده است با کاهش قیمت به سوی سطح ۱۳۰۲ بیشتر تایید می شود.

در چارت روزانه نیز همانطور که مشاهده می شود براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت قیمت اونس طلا در حال کاهش به سوی سطح ۱۳۰۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۱۲۲ به ۱۳۶۶) می باشد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۳۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) نشان داده است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی صرفا به عنوان یک موج برگشتی و پول بک کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۱۶ و ۱۳۲۵ خواهد بود و تا زمانیکه قیمت آن پایین این سطوح تثبیت شده است احتمال فرود قیمت جهانی اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۳۰۸ و ۱۳۰۲ وجود دارد که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

از نظر تحلیل بنیادی امروز قیمت جهانی اونس طلا برای سومین روز متوالی با کاهش روبرو شده است و همانطور که قبلا گفته شد اظهارات روز سه شنبه جرومی پاول رئیس جدید بانک فدرال رزرو آمریکا در برابر کمیته خدمات مالی کنگره تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی و کاهشی شدن قیمت جهانی اونس طلا داشته است.

امروز قرار است جرومی پاول در برابر کمیته بانکداری سنای آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران سخنرانی کند. چنانچه امروز جرومی پاول در برابر کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا رویکرد سختگیرانه خود را برای اتخاذ سیاست های پولی و افزایش نرخ بهره تکرار کند، این مساله می تواند موجب افزایش ارزش دلار آمریکا و بدنبال آن کاهش قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطوح ۱۳۰۸ و ۱۳۰۲ شود.

همانطور که می دانیم از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

از آنجایی که پیش بینی می شود بانک فدرال رزرو آمریکا امسال ۴ نوبت نرخ بهره را افزایش دهد، باید توجه داشت که قیمت جهانی طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش طلا می کند و قیمت آن را کاهش می دهد.

امروز هر چند در تقویم اقتصادی آمریکا اخبار شاخص خالص تعدیل هزینه مصرف شخصی ، شاخص مصارف و درآمدهای شخصی، شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری و شاخص موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای ISM دیده می شوند اما بازار عمدتاً به شهادت رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا در برابر کمیته بانکداری سنای آمریکا واکنش نشان خواهد داد. بنابراین باید منتظر ماند تا امروز اخبار تکمیلی منتشر شده و واکنش بازار را شاهد باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا