تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) سیگنال فروش به سوی سطح ۶۰٫۰۹ دلار در هر بشکه صادر کرده است و این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم یک ساعته و روزانه پایین به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم روزانه پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۶۴٫۳۵ برسد و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج بزرگ (C) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این عدم توانایی قیمت نفت خام سبک آمریکا در عبور از سطح مقاومت ۶۴٫۳۵ به معنای تشکیل یک حرکت اصلاحی و نزولی به سوی سطح ۶۰٫۰۹ می باشد. در چارت تایم فریم یک ساعته نیز تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و پروجکشن به تارگت نزولی ۶۰٫۶۷ و ۶۰٫۵۱ برای فروشندگان اشاره دارد.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۶۱٫۹۳ موجب افزایش قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۸۱ خواهد شد. در نمودارهای زیر، روند احتمالی حرکت آتی نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطوح حمایت ۶۵٫۵۵ و ۶۴٫۸۳ به ترتیب به سوی سطوح حمایت بعدی ۶۴٫۱۱ و ۶۳٫۲۱ کاهش یابد و فروشندگان را وارد بازار کند.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود سطوح حمایت ۶۵٫۵۵ و ۶۴٫۸۳ هر یک به ترتیب بر روی خططو فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) به ۶۷٫۹۰ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال این روند شامل سه موج می باشد که موج دوم یعنی موج b در حوالی سطح ۶۴٫۸۳ پایان یافته است و به نظر می رسد که فروشندگان نفت برنت دریای شمال دوباره در حال کاهش قیمت به سوی این سطح و پایین تر از آن باشند.

در چارت روزانه نیز همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت نفت برنت دریای شمال سطح حمایت پیوت ۶۵٫۳۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۴۶٫۱۱ به ۷۱٫۲۸) را شکسته است و در حال ریزش به سوی سطح ۶۱٫۶۷ دلار در هر بشکه است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که قیمت نفت برنت دریای شمال در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن