تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۹۹۳ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۷۰۵۴ افزایش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و نسبت های فیبوناچی در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۶۷۳۳ به ۷۲۵۳ تشکیل شده اند که در چارت مربوطه مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود کاهش قیمت مس از سطح ۷۲۵۳ شامل سه موج می باشد و موج سوم یعنی موج c در حوالی سطح حمایت ۶۹۳۱ تکمیل شده است و این موضوع را حرکت افزایشی شارپی قیمت از سطح ۶۹۰۵ نشان داده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۶۹۳۱ منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۶۸۵۵ می شود که در چارت پایین مشخص گردیده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۱۴۹ را تاچ کند که این حرکت را تثبیت قیمت آن در بالای سطح حمایت مهم ۲۱۳۰ به روشنی نشان داده است و سیگنال خرید تا سطوح مقاومت ۲۱۴۹ و ۲۱۶۷ صادر کرده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح حمایت ۲۱۳۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی c قرار دارد و واگرایی افزایشی در اندیکاتور تایم فریم یک ساعته RSI نیز نشان می دهد که فروشندگان در این موج کمی خسته شده اند و به همین خاطر برای امروز ممکن است قیمت آن به نرخهای بالا معکوس و وارونه شود و بتواند بخشی از حرکت نزولی اخیر خود را جبران کند.

از این رو به باور ما ممکن است این موج نزولی c اگر این موج را ضعیف در نظر بگیریم در حوالی سطح حمایت ۲۱۳۰ تکمیل شده است و با شکست سطح مقاومت ۲۱۴۹ می تواند به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۱۶۷ افزایش داشته باشد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۱۳۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۲۱۰۷ دلار در هر تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن