تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

نفت خام سبک آمریکا همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم سراسیمه به فروش رسید و سطوح حمایت خود را درنوردید. برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت نفت خام سبک آمریکا تا زمانیکه زیر سطح ۱۰۵٫۱۰ در نوسان است ، همچنان در سراشیبی سقوط قرار گیرد و تا هدف بعدی یعنی سطح ۱۰۱ دلار/ بشکه کاهش یابد .

البته برای تایید این موضوع حتما می بایست به زیر سطح ۱۰۲٫۶۰ برسد تا آن وقت با اطمینان خاطر بیشتری منتظر کاهش قیمت نفت خام تا سطح ۱۰۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی ) و حتی ۹۹٫۰۳ ( بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) باشیم.

به باور ما سطوح حمایتی که هم اکنون در منطقه ۱۰۲٫۹۶ و ۱۰۱ قرار دارند چندان ساپورت مستحکم و قوی نیستند که مانع جدی در برابر ریزش قیمت باشند و بنابراین انتظار داریم که براحتی این سطوح شکسته شوند و قیمت دیر یا زود تا سطح ۹۹٫۰۳ سقوط کند که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید. برای امروز سطح ۱۰۲٫۶۰ سرنوشت قیمت نفت خام را تعیین خواهد کرد.

در صورت شکسته شدن این سطح، حرکت نزولی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت  . پیش بینی ما برای امروز نیز همچنان تضعیف قیمت نفت خام است. با هم منتظر می مانیم و انتظار داریم ، روند حرکت نزولی قیمت نفت خام در موج کاهشی ۳-۳ باز هم ادامه یابد

امروز همچنین در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی هفتگی آمریکا منتشر می شود که پیش بینی می شود از رقم قبلی ۲٫۸- میلیون بشکه به میزان ۲٫۱ – میلیون بشکه کاهش داشته باشد

لازم به ذکر است که امشب آنچه برای بازار نفت از اهمیت خاص برخوردار خواهد بود و ممکن است نوساناتی را بوجود آورد، اعلام بیانیه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران خواهد بود. به یاد داشته باشید که امشب بیانیه بانک مرکزی آمریکا از آن جهت حایز اهمیت است که می تواند چشم اندازی از تصمیمات آنها در خصوص توقف یا ادامه اجرای محرکهای اقتصادی را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه قیمت توانسته حرکت خنثی خود را که از روز ۲۴ جولای آغاز کرده تکمیل نماید برای امروز تا سطح ۱۰۵٫۸۸ دلار/ بشکه کاهش یابد. همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت نفت برنت به ضلع پایینی الگوی خنثی (Consolidation) خود بین سطوح ۱۰۶٫۲۵ و ۱۰۷٫۸۵ نزدیک شده که این نشاندهنده ادامه سیر نزولی قبلی می باشد که از سطح ۱۰۹٫۷۲ ( بالاترین سطح روز ۱۶ جولای) شروع شده است.

به باور ما بدون شک ، سقف قیمت در سطح ۱۰۹٫۷۲ تشکیل شده است که این پیک قیمتی را همانطور که بارها و بارها خدمتتون عرض کردم تشکیل دو الگوی سر و شانه تایید کرده اند.

براساس این دو الگوی که بر روی نمودار زیر بوجود آمده است ، قیمت نفت برنت حداقل می تواند تا سطح ۱۰۴٫۷۰ ( بر روی خط فیب ۵۰ درصدی از افزایش ۹۹٫۶۷ – پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن – به ۱۰۹٫۷۲) کاهش یابد. بنابراین برای امروز هدف اولیه قیمت نفت برنت کاهش تا سطح ۱۰۵٫۸۸ دلار/ بشکه می باشد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت