تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورتیکه بتواند به زیر سطح حمایت ۶۰٫۵۱ دلار در هر بشکه برسد به ترتیب به سوی سطوح ۶۰٫۰۹ و ۵۹٫۶۳ کاهش می یابد و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکست سطح مقاومت ۶۱٫۵۵ موجب افزایش قیمت آن به سوی سطوح ۶۱٫۹۳ و ۶۲٫۸۱ می شود.

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا در چارت تایم فریم یک ساعته پایین سطوح مقاومت ۶۱٫۹۳ و ۶۲٫۸۱ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۸٫۲۰ به ۶۴٫۲۴ قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا با سطوح حمایت ۶۰٫۶۷ و ۶۰٫۵۱ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی روبرو است و به نظر می رسد که کاهش اخیر قیمت از سطح ۶۴٫۲۴ در نزدیکی سطح حمایت ۶۰٫۵۱ تکمیل شده باشد.

در چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا نیز مشخص است که کاهش قیمت در قالب موج ii صورت گرفته است که پیش بینی می شود این موج از نزدیکی سطح حمایت ۶۰٫۰۹ در موج افزایشی iii معکوس و وارونه شود و به سوی سطح مقاومت ۶۴٫۳۵ افزایش یابد. با این حال باید توجه داشت در صورت بسته شدن کندل دو ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا در زیر سطح ۶۰٫۰۹ می توان انتظار ادامه حرکت نزولی به سوی سطح ۵۶٫۶۵ را داشت.

از منظر تحلیل بنیادی رئیس جمهور آمریکا دیروز اعلام کرد که به منظور حمایت از تولید کنندگان آمریکایی تعرفه هایی سنگینی را بر واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور را از هفته آینده اعمال خواهد کرد که این مساله منجر به کاهش دارایی های پرریسک نظیر سهام شده است و برای امروز باید دید قیمت نفت خام سبک آمریکا موفق به شکست کامل سطح حمایت ۶۰٫۰۹ دلار در هر بشکه می شود یا خیر.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۶۳٫۲۱ به ترتیب به سوی سطوح ۶۱٫۷۶ و ۶۱٫۶۷ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴٫۱۱ موجب صدور سیگنال خرید به ترتیب به سوی سطوح ۶۴٫۸۳ و ۶۵٫۳۴ می شود.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت ۶۴٫۸۳ و ۶۵٫۵۵ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) به ۶۷٫۹۰ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) تشکیل شده اند.

در چارت بعدی به روشنی نشان می دهد که قیمت نفت برنت دریای شمال خود را در بالای سطح حمایت ۶۳٫۲۱ تثبیت کرده است و این بدان معنی است که کاهش اخیر قیمت از سطح ۶۷٫۹۰ کم و بیش در نزدیکی سطح حمایت ۶۳٫۲۱ به پایان رسیده است.

در چارت روزانه نیز مشخص است که کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال در قالب موج ii یعنی دومین موج از موج بزرگ (۵) صورت گرفته است که پیش بینی می شود در موج افزایشی iii به نرخهای بالا معکوس و وارونه شود و این ساختار بیانگر آن است که شانس ریزش قیمت آن به سوی سطح ۶۱٫۶۷ ضعیف است مگر آنکه همانطور که گفته شد قیمت بتواند با قدرت خود را به پایین سطح حمایت ۶۳٫۲۱ برساند.

براساس تجزیه و تحلیل چارت تایم فریم یک ساعته احتمال اینکه قیمت نفت برنت دریای شمال از نرخهای فعلی روند افزایشی خود را از سربگیرد وجود دارد و همانطور که در چارت روزانه دیده می شود ممکن است در میان مدت در موج افزایشی iii به سوی سطح ۷۱٫۲۸ برگردد.

در هر صورت برای امروز بهتر است منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۶۳٫۲۱ یا ۶۴٫۱۱ دلار در هر بشکه شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و شروع حرکات بازار می تواند قیمت نفت برنت دریای شمال را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن