تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۹۹۳ دلار در هر تن اصلاح کند که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۹۳۱ در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح برای معامله گران بازار نشان داده است.

همانطور که در چارت مس مشخص شده است این سطح مقاومت ۶۹۳۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۷۳۳ به ۷۲۵۳ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و از آنجایی که قیمت آن در حوالی سطح ۶۸۵۵ با حمایت مهمی روبرو است می توان گفت حرکت افزایشی شارپی قیمت مس از این سطح حمایت به معنای وارونه شدن روند نزولی قیمت از سطح ۷۲۵۳ می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت پایین این روند از سه موج تشکیل شده است و طول موج سوم یعنی موج c تقریبا ۱٫۳۸۲ برابر از طول موج اول یعنی موج a بوده است. این ساختار قیمت مس نشاندهنده آن است که موج نزولی c در نزدیکی سطح حمایت ۶۸۵۵ تکمیل شده است و در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۶۹۱۹ می بایست در سناریوی بالا تجدید نظر کرد و منتظر کاهش قیمت آن به سوی سطح ۶۸۵۵ بود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی نیز امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۲۱۶۷ را تاچ کند و این موضوع را ادامه ی حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت از سطح ۲۱۱۸ (پایین ترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۸) به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی مشخص است این حرکت اصلاحی و افزایشی قوی قیمت در نتیجه ی برخورد قیمت به سطح حمایت ۲۱۳۰ اتفاق افتاده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c است و همچنین بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که موج نزولی c در حوالی سطح حمایت ۲۱۳۰ تکمیل شده است.

این تکمیل شدن موج نزولی را واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI تایید کرده است که بیانگر خسته شدن فروشندگان در این موج می باشد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته آن پایین سطح حمایت ۲۱۳۰ سیگنال فروش آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۱۰۷ دلار در هر تن صادر خواهد کرد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن