تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۶۱٫۹۳ دلار در هر بشکه به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۸۱ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۸٫۲۰ به ۶۴٫۲۴ قرار دارند. در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا خود را در بالای سطح حمایت ۶۰٫۵۱ تثبیت کرده است که این سطح در نزدیکی حمایت دیگری در ۶۰٫۶۷ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار دارد و در چارت پایین کف قیمت آن در اطراف سطح ۶۰٫۵۱ ساخته شده است.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در بالای سطح ۶۰٫۰۹ تثبیت شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) واقع شده است. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۶۴٫۲۴ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) در موج نزولی ii صورت گرفته است که این دومین موج از موج بزرگ (۵) می باشد.

به باور ما این موج به احتمال زیاد در حوالی همان سطح حمایت ۶۰٫۰۹ تکمیل شده باشد و هم اکنون باید منتظر موج افزایشی کنونی iii باشیم که می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را در چارت تایم فریم یک ساعته به ترتیب به سوی سطوح ۶۱٫۹۳ و ۶۲٫۸۱ و در چارت تایم فریم روزانه به سطوی سطح ۶۴٫۳۵ برساند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۶۴٫۸۳ به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۵۵ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص کرده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت ۶۴٫۸۳ و ۶۵٫۵۵ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) به ۶۷٫۹۰ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) تشکیل شده اند و کف دو قلوی قیمت نفت برنت دریای شمال در حوالی سطح حمایت ۶۳٫۲۱ ساخته شده است و این الگو نشان می دهد کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۶۷٫۹۰ به پایان رسیده است و برای امروز می تواند تارگت ۶۵٫۵۵ را نمایان سازد که شرط آن تلاش خریداران برای عبور قیمت از سطح مقاومت ۶۴٫۸۳ می باشد.

در چارت روزانه نیز بررسی امواج الیوت ویو بیانگر آن است که کاهش قیمت در موج ii صورت گرفته است که دومین موج از موجب بزرگ (۵) محسوب می شود و نشانه گذاری این موج نشان می دهد که اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح ۶۱٫۶۷ کمی نامحتمل است زیرا قیمت نفت برنت دریای شمال هم اکنون در موج افزایشی iii قرار گرفته است که در این موج می تواند در چارت روزانه خود را دوباره به سوی سطوح ۶۵٫۳۴ و ۶۷٫۶۱ و پس از آن سطوح ۶۹٫۵۲ و ۷۱٫۲۸ دلار در هر بشکه برساند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن