تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۶۲٫۸۱ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطوح مقاومت بعدی ۶۳٫۳۶ و ۶۳٫۸۲ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

پیش بینی های قوی از میزان تقاضا و مواضع برخی کشورهای عضو اوپک مبنی بر تداوم توافق کاهش تولید از جمله دلیل اصلی بنیادی افزایش قیمت نفت است. همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمائید سطح مقاومت ۶۲٫۸۲ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۸٫۲۰ به ۶۴٫۲۴ تشکیل شده است و  نفت خام سبک آمریکا توانسته کاهش اخیر خود از سطح ۶۴٫۲۴ را جبران کند و این معکوس شدن یا وارونه شدن قیمت به نرخهای بالا به معنای استمرار روند صعودی آغاز شده از سطح ۵۸٫۲۰ می باشد.

در چارت روزانه نیز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا سیگنال خرید به سوی سطح ۶۴٫۳۵ صادر شده است و پیش بینی می شود بعد از تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۶۰٫۰۹ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی (C) بتواند خود را تا سطح ۶۴٫۳۵ بالا بکشاند. بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی iii قرار گرفته است که در این موج از قدرت و پتانسیل خوبی برای رسیدن به سطح ۶۷٫۲۷ برخوردار است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۶۱٫۹۳ منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۶۱٫۲۲ و ۶۰٫۵۱ می شود. با این حال از آنجایی  آژانس بین المللی انرژی در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که میزان تقاضای جهانی برای نفت در طی پنج سال آینده افزایش خواهد یافت و میزان تولید اعضای اوپک با روند بسیار کندتری رشد پیدا خواهد کرد این مساله در شرایط فعلی باعث تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۶٫۴۵ افزایش داشته باشد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵٫۵۵ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت ۶۵٫۵۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) به ۶۷٫۹۰ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) تشکیل شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۶۶٫۴۵ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود باعث تقویت بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۶۷٫۰۰ خواهد شد.

در چارت روزانه نیز سیگنال خرید برای نفت برنت دریای شمال به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۷٫۶۱ صادر شده است که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی iii یعنی سومین موج از موج بزرگ تر (۵) نشان داده است و همانطور که در چارت تایم فریم روزانه پایین دیده می شود موج نزولی ii بالاتر از سطح حمایت ۶۱٫۶۷ تکمیل شده است.

به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی iii از قدرت و پتانسیل خوبی برای رسیدن به سطح ۷۱٫۲۸ برخوردار است. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین ۶۴٫۸۳ منجر به کاهش به سوی سطوح ۶۴٫۱۱ و ۶۳٫۲۱ دلار در هر بشکه می شود در غیر این صورت سناریوی افزایشی محتمل است.

از نظر تحلیل بنیادی نیز سخنان اخیر بارکیندو دبیر کل اوپک در حمایت از توافق کاهش تولید و مزایای محدود نگاه داشتن عرضه نفت در کنار گزارش دیروز آژانس بین المللی انرژی موجب تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال شده است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن