تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۹۴۳ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۹۹۳ افزایش یابد و این موضوع را بررسی کف دو قلو و سطوح فیبوناچی در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس نشان داده شده است اولین سطح مقاومت قیمت مس بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج  نزولی (c) و دومین سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۷۳۳ به ۷۲۵۳ تشکیل شده اند. کف دو قلوی کوچک ساخته شده در حوالی سطح ۶۸۵۵ اشاره به تارگت افزایشی ۷۰۵۴ برای خریداران مس دارد و این الگو همچنین سیگنال مطمئن در جهت تکمیل شدن روند نزولی از سطح ۷۱۹۳ می باشد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی مس محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۸۸۴ می باشد و همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود با توجه به آنکه قیمت آن دو بار در شکست سطح حمایت ۶۸۵۵ ناموفق بوده است احتمال تشکیل هر گونه حرکت اصلاحی نزولی بعید است و برای امروز محتمل ترین سناریوی موجود شکست سطح مقاومت ۶۹۴۴ و افزایش قیمت مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۹۹۳ می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح مقاومت ۲۱۶۷ را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۱۹۰ می شود و خریداران را وارد بازار خواهد کرد.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود موج اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۱۱۸ (پایین ترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۸) به بالای خط روند نزولی رسم شده افزایش یافته است و این به عنوان یک سیگنال خرید و تقویت قیمت تلقی می شود و از این رو می توان چنین نتیجه گرفت که روند نزولی قیمت از سطح ۲۲۲۸ بیشتر می تواند به نرخهای بالا وارونه و معکوس شود و این حرکت نزولی را جبران کند.

همانطور که در چارت بعدی مشاهده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح حمایت مهم ۲۱۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c) تثبیت شده است و از این رو برای امروز شانس صعود بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۲۱۶۷ زیاد است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۳۰ می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد زیرا این حرکت می تواند منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۱۰۷ دلار در هر تن شود که در چارت بعدی به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن