تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd

در حالیکه اخبار و آمارهای اقتصادی خاصی در بازار منتشر نشده است، مهمترین وضعیت حرکت زوج یورو – دلار، حرکت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۱۵۶ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) و ۱٫۳۰۳۰ است. با توجه به فقدان محرّک لازم انتظار نمی رود که حتی شکسته شدن سطح ۱٫۳۱۵۶ نیز منجر به تغییر جدّی در حرکت اصلی قیمت شود و در مقابل، نوسانات قیمت منجر به تشکیل حرکت خنثی بین ۱٫۳۲ و ۱٫۳۰۳۰ خواهد شد. از سوی دیگر، با توجه به نبود آمارهای اقتصادی قابل توجه در تقویم اقتصادی امروز، بازار فرصتی یافت تا وضعیت روند قیمت یورو را تا پایان هفته بررسی نماید.

از این رو، می توان با نزول قیمت به منطقه ۱٫۳۰۶۰ و ۱٫۳۰۵۰ اقدام به خرید و در منطقه ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۵۰ اقدام به فروش نمود. اگر قیمت از محدوده این روند خنثی خارج شود، در حرکت صعودی، سطح مقاومت مهمی را در نرخ ۱٫۳۲۰۰ خواهد دید و پس از آن نیز سطوح بعدی مقاومت به ترتیب نرخهای ۱٫۳۲۴۰ و ۱٫۳۲۵۰ خواهند بود. همچنین، در حرکت نزولی، سطوح حمایت به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۰۶۰ و ۱٫۳۰۵۰ و نهایتا ۱٫۳۰۳۰ الی ۱٫۳۰۲۰ قرار گرفته است.

GbpUsd

در زوج پوند – دلار نیز در حال حاضر، روند خاصی برای حرکت در نمودار ساعتی دیده نمی شود و همانند وضعیت EURUSD  به نظر می رسد که قیمت مابین نرخهای ۱٫۵۴۵۰ و ۱٫۵۶۰۰ در روندی خنثی قرار گرفته است و اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت در بالای منطقه حمایت ۱٫۵۴۵۰ و ۱٫۵۴۲۰ فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های خرید با هدف بالای ۱٫۵۵۲۰ و ۱٫۵۵۵۰ فراهم می شود.

در روند کوتاه به میان مدت، همچنان بر این باوریم که به دلیل کاهش گمانه زنی ها از توسعه سیاستهای انبساطی بانک مرکزی انگلیس، حرکت افزایشی این زوج تا سطح ۱٫۵۶۰۶ ادامه خواهد یافت اما برای این کار، همانطور که در نمودار زیر می بینیم می بایست ضلع بالایی کانال حرکت صعودی شکسته شود و در صورتیکه این سناریو محقق شود اهداف بعدی در سطح ۱٫۵۷۶۰ و ۱٫۵۷۸۹ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی ) قابل دسترس خواهند بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج پوند – دلار آمریکا

پوند

UsdJpy

در حرکت صعودی زوج دلار به ین ژاپن، چنانکه گفتیم، مهمترین منطقه مقاومت در حدود ۹۹٫۹۰ و ۹۹٫۹۵ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۳) است که چنانچه شکسته شوند می بایست در انتظار صعود سریع قیمت به بالای سطح روانی ۱۰۰ و ۱۰۱ باشیم

برای اطمینان از قرار گرفتن قیمت در این مسیر، می باید قیمت آن در بالای سطح حمایت مستحکم و قدرتمند ۹۸٫۲۲ ( خط تنکان سن در اندیکاتور ایچیموکو) تثبیت شود و برای امروز سفارشهای خرید این زوج ارز در منطقه ۹۸٫۶۰ الی ۹۸٫۵۰ ظاهر شده است و برای کسانیکه حرکت اول صعود این زوج به سطح ۹۹٫۴۶ را از دست دادند، بازگشت امروز قیمت به سطوح ۹۸٫۶۰ و ۹۸٫۵۰ فرصتی برای ورود مجدد با هدف ۹۹٫۵۰ و ۹۹٫۸۰ الی ۹۹٫۹۰ است.

EurJpy

در زوج یورو – ین زاپن نیز باید توجه داشت که در معاملات امروز الگوی کف قیمتی در محدوده ۱۲۹٫۰۰ الی ۱۲۸٫۹۰ تشکیل شده و با توجه به اینکه برای امروز سفارشهای خرید در این منطقه چیده شده اند ، اگر در بالای این منطقه تثبیت شود، انتظار صعود قیمت تا نرخ ۱۳۰٫۴۰ ( بالاترین سطح روز دوشنبه ) وجود خواهد داشت.  بسته شدن قیمت در بالای نرخ ۱۳۰٫۴۰ ، موجب افزایش قیمت تا منطقه ۱۳۰٫۷۷ ( بالاترین سطح روز ۱۲ آوریل ) و ۱۳۱٫۱۰ ( بالاترین سطح روز ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۳) خواهد شد.

AudUsd , UsdCad

برای زوج  دلار استرالیا –  دلار آمریکا امروز از نحوه چینش سفارشهای معاملاتی می توان متوجه شد که منطقه نزدیکی ۱٫۰۱۶۰ الی ۱٫۰۱۵۵ فرصت خوبی برای خرید با هدف ۱٫۰۲۰۰ و ۱٫۰۲۲۰ محسوب می شود. سطح مقاومت این زوج ارز در اطراف سطح ۱٫۰۲۷۵ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) می باشد که در نمودار زیر مشخص است.

برای زوج دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشهای خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۰۰۲۵ با حد تارگت و سود ۱٫۰۱۰۰ چیده شده اند و منطقه برابری ۱٫۰۰۰۰ به عنوان سطح حمایت مستحکم قیمت عمل خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج دلار استرالیا – دلار آمریکا

دلار استرالیا