تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح حمایت ۶۱٫۹۳ دلار در هر بشکه به سوی سطح حمایت بعدی ۶۱٫۲۲ اصلاح کند و بعد از آن دوباره با افزایش روبرو شود و این موضوع را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت ۶۱٫۹۳ و ۶۱٫۲۲ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۸٫۲۰ به ۶۴٫۲۴ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موجی قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۶۰٫۱۳ (پایین ترین سطح ۲ مارس ۲۰۱۸) در نزدیکی سطح مقاومت ۶۳٫۳۶ تکمیل شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده نیز می باشد. از این رو برای امروز احتمال اصلاح قیمت به نزدیکی کف موج ۲ یعنی حوالی سطح حمایت ۶۱٫۲۲ وجود دارد و بعد از آن پیش بینی می شود دوباره قیمت در روند صعودی قرار گیرد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۱٫۲۲ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته زیر آن بسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آن به سوی سطوح ۶۰٫۵۱ و ۵۹٫۶۳ خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۶۴٫۸۳ اصلاح کند که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست و تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۶۶٫۴۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) به ۶۷٫۹۰ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) تشکیل شده اند.

در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص است که اندیکاتور مک دی از سقف خود به نرخهای پایین کاهش یافته است که نشاندهنده خسته شدن خریداران است و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴٫۸۳ با قدرت شکسته شود منجر به ریزش بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۶۴٫۱۱ می شود.

با این حال باید توجه داشت جدا از نوسانات نزولی کوتاه مدت قیمت، چارت روزانه اشاره به افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال در موج iii دارد که در این موج می تواند در میان مدت قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطح ۷۱٫۲۸ بالا بکشاند. لازم به ذکر است نشانه گذاری این امواج الیوت ویو تنها در صورت کاهش قیمت به سطح ۶۴٫۱۱ می بایست مورد تجدید نظر قرار گیرد زیرا این حرکت به منزله ی استمرار حرکت نزولی و کاهش بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال می باشد که از سطح ۷۱٫۲۸ دلار در هر بشکه آغاز گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن