تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح ۷۰۲۹ دلار در هر تن یعنی بالاترین سطح ۶ مارس ۲۰۱۸ را تاچ کند که این موضوع را بررسی الگوی کف دو قلو و نسبت های فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این الگو به تارگت افزایشی در حدود ۷۰۵۴ اشاره دارد که دیروز نتوانست به آن برسد و از آنجایی که کاهش اخیر قیمت از سطح ۷۰۲۹ صرفا یک موج پول بک به سوی خط گردن از الگوی کف دو قلو در حوالی سطح ۶۹۶۰ می باشد بعد از آن پیش بینی می شود خریداران وارد بازار شوند و قیمت مس را دوباره به سوی سطح ۷۰۲۹ بالا بکشانند.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت مس در حوالی سطح ۶۹۶۰ مورد حمایت قرار گرفته است و پیش بینی می شود دوباره روند صعودی خود به سوی سطح ۷۰۵۴ را از سربگیرد. در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۶۹۶۰ شکسته شود نه تنها منجر به فرود بیشتر قیمت مس به سوی سطح ۶۹۳۱ می شود بلکه به معنای تکمیل شدن رالی افزایشی از سطح ۶۸۵۵ (پایین ترین سطح ۵ مارس ۲۰۱۸) می باشد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین روند خنثی و رنج ۲۱۳۰ و ۲۱۶۷ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی c تشکیل شده اند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۱۶۷ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۱۹۰ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۱۳۰ شکسته شود منجر به فرود قیمت آن به سوی سطح ۲۱۰۷ دلار در هر تن می شود.

تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی را نشان می دهد زیرا این روند خنثی که در چارت بعدی دیده می شود شبیه به یک الگوی مثلثی شکل است که می تواند تبدیل به یک الگوی نزولی ادامه دهنده شود. در هر صورت بهتر است منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و به باور ما شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن