تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۱٫۹۳ دلار در هر بشکه افزایش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۱٫۲۲ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۱٫۲۲ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۸٫۲۰ به ۶۴٫۲۴ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۶۱٫۹۳ قرار دارد که اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۲٫۸۱ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال رالی افزایشی از سطح ۶۰٫۱۳ (پایین ترین سطح ۲ مارس ۲۰۱۸)  یک حالت پنج موجی را به خود گرفته است که نشاندهنده افزایش دوباره قیمت به سوی سطح ۶۳٫۲۸ (بالاترین سطح ۶ مارس ۲۰۱۸) می باشد. چارت روزانه نیز اشاره به این موضوع دارد که قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی iii قرار دارد که در این موج می تواند خود را تا سطح ۶۷٫۲۷ برساند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح ۶۷٫۲۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی بزرگ تر (C) قرار گرفته است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکست و تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت ۶۰٫۰۹ منجر به کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا در چارت روزانه به سوی سطح ۵۶٫۶۵ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۴٫۸۳ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۵۵ افزایش یابد و این موضوع را توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح حمایت ۶۴٫۱۱ به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) به ۶۷٫۹۰ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) قرار دارند.

هر چند این حرکت شارپی بوده اما کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۶۶٫۱۶ (بالاترین سطح ۶ مارس ۲۰۱۸) به عنوان یک موج اصلاحی از روند صعودی ۶۳٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۸) در نظر گرفته می شود و تا زمانیکه قیمت آن بالای سطح حمایت ۶۴٫۱۱ تثبیت شده است احتمال از سرگیری روند صعودی وجود دارد.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۶۴٫۱۱ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطوح ۶۳٫۲۱ و ۶۱٫۶۷ می شود. در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال خود را بالای خط روند صعودی تثبیت کرده است و از این رو شانس تقویت قیمت آن در موج افزایشی iii به سوی سطوح ۶۵٫۳۴ و ۶۷٫۶۱ وجود دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴٫۱۱ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود نه تنها خط روند صعودی در چارت روزانه را نقض خواهد کرد بلکه منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۶۱٫۶۷ و ۵۸٫۷۰ دلار در هر بشکه خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن