تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۹۱۳ دلار در هر تن را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۸۸۲ ریزش کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در کانال نزولی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از روند نزولی ۷۲۵۳ به ۶۸۵۵ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال این روند یک حالت زیگزاگ دو قلو را به خود گرفته است که شامل هفت موج می باشد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود موج چهارم یعنی موج (x) در سطح ۷۰۲۹ (بالاترین سطح ۶ مارس ۲۰۱۸) به سقف و پیک خود رسیده است. هم اکنون قیمت مس در موج نزولی (a) قرار گرفته است که پیش بینی می شود به سوی کف کانال یعنی حوالی سطح ۶۸۵۵ ریزش داشته باشد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۷۰۰۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن تاییدی در جهت استمرار موج (x) به سوی سطح ۷۰۵۴ می باشد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۲۰۷۰ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این موج نزولی از سطح ۲۲۲۸ شروع شده است و به پایین سطح حمایت ۲۱۰۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است. از این رو برای امروز شانس ریزش و فرود قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۰۷۰ زیاد است. الگوی پرچم یا سه گوش (pennant) در چارت تایم فریم یک ساعته نیز تارگت نزولی در حدود ۲۰۳۳ را نشانه گرفته است.

به باور ما قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در حال پول بک به سوی سطح ۲۱۱۲ (پایین ترین سطح ۱۴ فوریه ۲۰۱۸) می باشد و پیش بینی می شود بزودی روند نزولی خود را از سربگیرد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۲۱۱۲ موجب تقویت کوتاه و محدود قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۱۳۰ دلار در هر تن می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن