تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLJ8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۵۹٫۶۳ دلار در هر بشکه کاهش یابد و این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۰٫۵۱ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۶۰٫۵۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۵۸٫۲۰ به ۶۴٫۲۴ وجود داشت که شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۵۹٫۶۳ دیده می شود که اگر امروز این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۵۹٫۰۲ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی c قرار دارد که در این موج از پتانسیل و نیروی کاهشی زیادی برای ریزش تا سطح ۵۹٫۲۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است. در چارت روزانه نیز مشخص است که فروشندگان برای سومین بار در تلاش برای شکست سطح حمایت ۶۰٫۰۹ هستند و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی بزرگ تر (C) تشکیل شده است.

به باور ما اگر امروز این سطح حمایت ۶۰٫۰۹ با قدرت شکسته شود در روزهای آتی زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۵۶٫۶۵ فراهم می آورد. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت نفت خام سبک آمریکا بر روی ۶۰٫۵۱ قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن این سطح و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۶۱٫۲۲ و ۶۱٫۹۳ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۳٫۱۵ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۲٫۰۲ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی شمارش امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم یک ساعته بعدی به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی (c) تشکیل شده اند و این موج نزولی از سطح ۶۷٫۹۰ شروع شده است. از منظر تحلیل تکنیکال فروشندگان دو بار تلاش کردند که قیمت را به پایین سطح حمایت ۶۳٫۱۵ بکشاند یکی در روز ۱ مارس و دیگری در روز ۲ مارس که ناموفق بودند اما پیش بینی می شود امروز در تلاش سوم خود این بار موفق به شکست آن شوند.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت برنت دریای شمال روند نزولی خود از سطح ۷۱٫۲۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) را از سرگرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نیز نشان می دهد که حرکت اصلاحی افزایش ملایم قیمت نفت برنت دریای شمال در حوالی سطح مقاومت ۶۵٫۳۴ به پایان رسیده است و هم اکنون در حال ریزش به سوی سطح حمایت بعدی ۶۱٫۶۷ است و به نظر نمی رسد خط روند پایینی رسم شده در چارت تایم فریم روزانه حمایت قوی و مستحکمی باشد.

لازم به ذکر است امروز در حرکت صعودی تنها به شزط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴٫۲۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب صدور سیگنال خرید نفت برنت دریای شمال به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۶۶ دلار در هر بشکه می شود. امروز، توجه اصلی تمامی بازارها به انتشار گزارش اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP)  در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن