تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره پایین ترین سطح ۹ فوریه ۲۰۱۸ یعنی سطح ۶۷۳۳ دلار در هر تن را تاچ کند و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را امواج الیوت ویو و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود قیمت مس در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) در نوسان است و این موج از تعدادی زیادی امواج کوچک تر تشکیل شده است. براساس آن چیزی که در چارت مس دیده می شود موج پنجم یعنی موج (a) در حال ریزش قیمت مس به سوی سطح ۶۶۹۱ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی واقع شده است.

به باور ما این تارگت نزولی به محض کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۶۷۳۳۳ بیشتر تایید خواهد شد و کانال نزولی رسم شده در چارت پایین نیز به تارگت نزولی ۶۷۳۳ اشاره دارد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۶۸۲۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) موجب افزایش کوتاه و جزئی قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۶۸۶۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۲۰۷۰ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را امواج الیوت، بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن، الگوی پرچم و قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این موج نزولی از سطح ۲۲۲۸ شروع شده است و به پایین سطح حمایت ۲۱۰۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است. از این رو برای امروز شانس ریزش و فرود قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۰۷۰ زیاد است. همانطور که دیروز گفته شد الگوی پرچم یا سه گوش در چارت تایم فریم یک ساعته نیز تارگت نزولی در حدود ۲۰۳۳ را نشانه گرفته است.

به باور ما قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در حال پول بک (Pullback) به سوی سطح ۲۱۱۲ (پایین ترین سطح ۱۴ فوریه ۲۰۱۸) می باشد و پیش بینی می شود بزودی روند نزولی خود را در موج c از سربگیرد. از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک نفوذ قیمت به زیر سطح ۲۰۹۱ تاییدی در جهت کاهش به سطح ۲۰۷۰ خواهد بود.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۲۱۱۲ موجب تقویت کوتاه و محدود قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۱۳۰ دلار در هر تن می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی در چارت بعدی به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن