تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح ۱۳۱۲ پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۸ را تاچ کند و این حرکت را سقف دو قلو و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این الگوی سقف دو قلوی در اطراف سطح ۱۳۶۶ شکل گرفته است و هر چند هنوز تایید نشده است اما نشان می دهد که دیر یا زود قیمت جهانی طلا به پایین سطح ۱۳۰۲ (پایین ترین سطح ۱ مارس ۲۰۱۸) کاهش می یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۱۳۶۶ به ۱۳۰۲ سطح حمایت قیمت جهانی اونس طلا را بر روی ۱۳۱۱ نشان می دهد که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی دیده می شود.

هر چند در برخورد به این سطح شاهد حرکت اصلاحی قیمت اونس طلا بودیم اما پیش بینی می شود این حرکت اصلاحی امروز در حوالی سطح مقاومت ۱۳۲۶ پایان یابد. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمت در چارت روزانه نیز نشان می دهد قیمت جهانی طلا در پایین سطح مقاومت ۱۳۳۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۱۲۲ به ۱۳۶۶) تثبیت شده است.

از این رو شانس کاهش قیمت جهانی اونس طلا به سوی سطح ۱۳۰۸ وجود دارد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۳۲۶ موجب تقویت قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۱۳۳۰ و ۱۳۳۴ می شود که در چارت تایم فریم یک ساعته و روزانه مشخص شده است.

پس از اعلام گزارش آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا اندکی از نگرانی سرمایه گذاران از افزایش نرخ تورم و رشد سریع نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا کاسته شد و قیمت جهانی اونس طلا در معاملات روز جمعه پس از برخورد به سطح ۱۳۱۲ مقداری با افزایش روبرو شده است اما پیش بینی می شود امروز با سطوح مقاومت ۱۳۲۶ و ۱۳۳۰ مواجه شود. باید توجه داشت کند شدن رشد دستمزدها در آمریکا حکایت از افزایش تدریجی رشد تورم در سال جاری دارد.

امروز اخبار مهمی در تقویم روز ایالات متحده آمریکا دیده نمی شود و توجه بازار به آمارهای تورم مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و شاخص خرده فروشی آمریکا در طول هفته معطوف است. روز جمعه آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در ماه فوریه ۳۱۳۰۰۰ اعلام شد و بالاتر از حد پیش بینی بازار ۲۰۰۰۰۰ بود و رقم قبلی با تعدیل مثبت از ۲۰۰۰۰۰ به ۲۳۹۰۰۰ تغییر یافت.

آمار نرخ بیکاری آمریکا نیز همانند رقم پیشین %۴٫۱ اعلام شد و بالاتر از حد پیش بینی بازار %۴٫۰۰ بود. آمار میانگین حقوق و دستمزدهای آمریکا ماهیانه %۰٫۱ و سالیانه %۲٫۶ اعلام شدند که پایین تر از حد پیش بینی های بازار به ترتیب %۰٫۲ و %۲٫۸ بودند. هرچند این آمارهای اقتصادی احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را بیشتر کرده است، اما کند شدن رشد دستمزدها و درآمدزایی حکایت از آن دارد که نرخ تورم آمریکا تنها به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت.

کند شدن رشد دستمزدهای آمریکا ممکن است انتظار ۴ نوبت افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی را تضعیف نماید و هر چند این خبر باعث افزایش قیمت از سطح ۱۳۱۲ به ۱۳۲۵ شد اما انتظار می رود تا زمانیکه قیمت آن پایین سطوح مقاومت ۱۳۲۶ و ۱۳۳۰ در نوسان است در روندی نزولی قرار بگیرد و دوباره پایین ترین سطح ۹ مارس ۲۰۱۸ یعنی سطح ۱۳۱۲ را تاچ کند. از این رو از منظر تکنیکال تمرکز اصلی، کاهش قیمت جهانی اونس طلا تا نرخ ۱۳۱۱ و پس از آن سطوح ۱۳۰۷ و ۱۳۰۲ است که در چارت مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا