تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۶۲٫۴۵ دلار در هر بشکه به سطوح ۶۲٫۸۱ و ۶۳٫۳۶ افزایش یابد و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۶۱٫۲۲ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطوح حمایت بعدی ۶۰٫۵۱ و ۶۰٫۰۹ می شود که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال برای رسیدن قیمت به سوی سطح ۶۲٫۸۱ لازم است که قیمت بتواند یکی دو روز خود را بالای سطح مقاومت ۶۱٫۹۳ تثبیت کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح ۶۱٫۹۳ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۸٫۲۰ به ۶۴٫۲۴ تشکیل شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۶۲٫۸۱ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت نیز شکسته شود باعث تقویت به سطح ۶۳٫۳۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

افزایش ناگهانی و غیر منتظره روز جمعه قیمت نفت خام سبک آمریکا به معنای وارونه شدن روند نزولی قیمت از سطح ۶۴٫۲۴ می باشد که می تواند باعث از سرگیری روند صعودی قبلی قیمت نفت خام سبک آمریکا شود که این روند پیشتر از سطح ۵۸٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ فوریه ۲۰۱۸) شروع شده بود.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا خود را بالای سطح حمایت ۶۰٫۰۹ تثبیت کرده است و دوبار قیمت آن در شکست این سطح حمای ناموفق بوده است و این عدم توانایی در عبور از این سطح حمایت به معنای ان است که حرکت نزولی اخیر از سطح ۶۴٫۲۴ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه ۲۰۱۸) در سطح حمایت ۶۰٫۰۹ به پایان رسیده است و احتمال برگشت قیمت آن به سوی سطح ۶۴٫۳۵ در چارت روزانه وجود دارد که با پیکان مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۶۵٫۷۸ به سوی سطوح مقاومت ۶۶٫۵۰ و ۶۷٫۲۲ صعود کند و این حرکت افزایشی را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال رالی افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال در معاملات روز جمعه به معنای تکمیل شدن روند نزولی قبلی قیمت از سطح ۶۷٫۹۰ می باشد که می تواند باعث از سرگیری روند صعودی شود که پیشتر از سطح ۶۱٫۷۶ شروع شده است. به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی (c) در حال حرکت است که در این موج می تواند خود را تا سطح ۶۷٫۲۲ بالا بکشاند اما بهتر است تارگت واقع بینانه قیمت را در حوالی سطح ۶۶٫۵۰ در نظر گرفت.

با این حال قبل از اینکه قیمت نفت برنت دریای شمال بخواهد به سطح ۶۶٫۵۰ برسد ممکن است برای تجمیع انرژی کمی به نزدیکی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۷٫۹۰ برگردد و همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته دیده می شود سطح حمایت ۶۴٫۸۸ مماس با این خط روند نزولی است که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی نیز قرار گرفته است.

در چارت روزانه نیز همانطور که مشخص است قیمت نفت برنت دریای شمال خود را بالای خط روند افزایشی رسم شده تثبیت کرده است و از این رو در صورت تثبیت کامل قیمت بالای ۶۵٫۳۴ شانس تقویت قیمت آن به سوی سطح ۶۷٫۶۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۴۶٫۱۱ به ۷۱٫۲۸) وجود دارد و این در حالی است که امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۶۴٫۸۸ منجر به اصلاح و کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۶۴٫۳۳ و ۶۳٫۴۳ دلار در هر بشکه می شود.

از منظر تحلیل بنیادی کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا و ادامه رشد تعداد فرصت های شغلی در آمریکا که می تواند منجر به افزایش تقاضا برای نفت شود از جمله دلایل افزایش قیمت نفت در بازار محسوب می شود. روز جمعه اعلام شد که شرکت حفاری نفتی بیکر هیوز آمریکا برای اولین بار در طی حدود ۲ ماه اخیر تعداد سکوهای حفاری خود را کاهش داده و با تعطیلی ۴ سکو تعداد کل سکوها را به ۷۹۶ سکو رسانده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن