تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۷۰۱۵ دلار در هر تن را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۰۷۱ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که در چارت زیر دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۷۲۵۳ به ۶۷۷۷ تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال این روند به پنج موج تقسیم شده است و این ساختار به همراه حرکت اصلاحی قوی از سطح ۶۷۷۷ اشاره به وارونه یا معکوس شدن روند نزولی قیمت مس دارد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۶۹۵۸ رسیده است و از این رو برای امروز شانس تقویت بیشتر قیمت مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۰۱۵ یا ۷۰۷۱ زیاد است و قبل از اینکه قیمت آن بخواهد به این سطوح برسد احتمالا برای تجمیع انرژی کمی به نزدیکی سطح حمایت ۶۸۸۹ اصلاح کند تا خریداران را با تارگت های ۷۰۱۵ و ۷۰۷۱ وارد بازار کند.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۲۱۰۷ و ۲۱۳۰ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد و سیگنال خرید یا فروش صادر کند.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی به وضوح دیده می شود این منطقه خنثی و رنج بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی c قرار دارد و این موج از سطح ۲۲۲۸ شروع شده است که مشاهده می فرمائید.

در چارت پایین این موج در نزدیکی سطح حمایت ۲۰۱۹۱ متوقف شده است که به تشکیل یک کف دو قلو در چارت انجامیده است. برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۱۳۰ شکسته شود سیگنال خرید به سوی سطح ۲۱۴۹ صادر خواهد کرد و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۱۰۷ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت بعدی ۲۰۹۱ دلار در هر تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن