تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK8) پیش بینی می شود در صورت شکست سطح مقاومت ۶۱٫۳۸ دلار در هر بشکه به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۲۶ افزایش یابد و این حرکت را بررسی شمارش امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطوح مقاومت ۶۱٫۳۸ و ۶۲٫۲۶ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج صعودی از سطح ۵۹٫۹۵ آغاز شده است. در چارت پایین به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج از پتانسیل و رشد زیادی برای رسیدن به سطح ۶۳٫۶۸ برخوردار است.

در نمودار تایم فریم یک ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا به وضوح مشخص است که پنج موج کوچک این موج افزایشی C را تشکیل داده است که تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است. موج سوم یعنی موج کنونی ۳ پیش بینی می شود از نوسانات و حرکات شارپی زیادی برخوردار باشد و احتمال اینکه قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج از سطح مقاومت ۶۲٫۲۶ نیز عبور کند، وجود دارد.

لازم به ذکر است امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۶۰٫۸۳ می بایست در شمارش امواج الیوت ویو تجدید نظر کرد و این مساله منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۵۹٫۹۵ خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRK8) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۶۵٫۷۸ را تاچ کند و این موضوع را شکست سطح مقاومت ۶۴٫۸۸ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت ۶۴٫۸۸ و ۶۵٫۷۸ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده اند. تا کنون این موج توسط خطوط فیبوناچی پروجکشن متعددی تحت کنترل قرار گرفته است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴٫۳۳ با قدرت شکسته شود می بایست در شمارش امواج الیوت ویو تجدید نظر کرد و این می تواند منجر به کاهش به سوی سطح ۶۳٫۴۳ شود و این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵٫۷۸ می تواند زمینه را برای رالی و صعود قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۶٫۵۰ دلار در هر بشکه فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن