تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین سطوح ۶۸۸۹ و ۶۹۸۵۸ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۰۱۵ افزایش یابد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح ۶۸۸۹ و ۶۹۵۸ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۷۲۵۳ به ۶۷۷۷ تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی قیمت مس از سطح ۶۷۷۷ هنوز تکمیل نشده است و این موج از سه موج شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج b ممکن است در حوالی همین منطقه خنثی پایان یابد و بعد از آن در موج افزایشی c قرار گیرد و به سوی سطح ۶۹۵۸ افزایش یابد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۸۸۹ شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت مس به سوی سطح ۶۸۴۶ خواهد شد و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۹۵۸ شکسته شود باعث تقویت قیمت مس به سوی سطح ۷۰۱۵ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۰۹۱ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۰۷۰ ریزش داشته باشد و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این موج نزولی c از سطح ۲۲۲۸ شروع شده است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۲۰۷۱ یعنی جاییکه خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی است پایین بکشاند. در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دو بار در شکست سطح حمایت ۲۰۹۱ ناموفق بوده است و به احتمال زیاد این بار بتواند از این سطح عبور کند و سیگنال فروش صادر کند.

از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود بعد از کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به حوالی سطح حمایت ۲۰۷۰ شاهد یک حرکت اصلاحی و بازگشت تکنیکی باشیم که این سطح ۲۰۷۰ توسط حمایت دیگری در ۲۰۶۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از روند افزایشی ۲۰۰۰ به ۲۲۹۰) این منطقه ۲۰۷۰ و ۲۰۶۸ دلار در هر تن را تبدیل به حمایت مهم برای قیمت آلومینیم آلیاژی کرده است که در چارت بعدی به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن