تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۰٫۴۳ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۹٫۵۳ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند و این حرکت نزولی را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت تایم فریم یک ساعته زیر به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۵۸٫۰۷ به ۶۴٫۲۴ قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال روند نزولی از سطح ۶۴٫۲۴ در یک الگوی گوه یا کنج کاهشی (Falling Wedge) شکل گرفته است که این پترن یا الگو از پنج موج تشکیل شده است.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به روشنی دیده می شود که موج آخر یعنی موج e در حال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۵۹٫۵۳ می باشد که این سطح در چارت پایین در نزدیکی خط روند پایینی از الگوی گوه یا کنج کاهشی می باشد.

برای امروز کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۵۹٫۵۳ تاییدی در جهت شکسته شدن کامل سطح حمایت ۶۹٫۰۹ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) در چارت روزانه می باشد که می تواند در روزهای آتی منجر به فرود بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۵۶٫۶۵ شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی در چارت روزانه واقع شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح خنثی و رنج ۶۴٫۳۳ و ۶۵٫۷۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت آن در چارت پایین مشخص گردد.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (c) از سطح ۶۳٫۴۳ تشکیل شده اند. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴٫۳۳ با قدرت شکسته شود نه تنها فروشندگان را با حد تارگت ۶۳٫۴۳ وارد بازار خواهد کرد بلکه تاییدی در جهت استمرار روند نزولی از سطح ۶۷٫۹۰ به ۶۱٫۶۷ می باشد که در چارت تایم فریم روزانه مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۶۵٫۷۸ موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۶۶٫۵۰ و ۶۷٫۲۲ خواهد شد. بررسی چارت روزانه تمایلات کاهشی را نشان می دهد زیرا قیمت نفت برنت دریای شمال دو بار در تثبیت بالای سطح مقاومت ۶۵٫۳۴ ناموفق بوده است.

به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال این درجا زدن قیمت نفت خام سبک آمریکا در نزدیکی سطح مقاومت ۶۵٫۳۴ دلار در هر بشکه و بالای خط روند افزایشی رسم شده بزودی پایان می یابد و بعد از آن باید منتظر حرکات شارپی قیمت نفت برنت دریای شمال باشیم.

در هر صورت امروز بهتر است منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص شود شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. از منظر تحلیل بنیادی و فاندامنتال بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۹ مارس ۲۰۱۸ به میزان ۱٫۱۵۶ میلیون بشکه افزایش داشته است.

این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۵٫۶۶۱ میلیون بشکه به میزان ۱٫۵۰۰ میلیون بشکه افزایش یابد که رقم نهایی اعلام شده کمتر از حد پیش بینی های بازار بود. امروز معامله گران بازار نفت چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۲٫۴۰۸ میلیون بشکه به میزان ۲٫۰۲۳ میلیون بشکه رشد داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن