تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سوی سطح حمایت ۱۳۱۶ اصلاح کند و به نظر می رسد حرکت برگشتی در برخورد به این سطح حمایت در نزدیکی همان سطح مقاومت ۱۳۳۰ تکمیل شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۳۱۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۱۳۶۱ به ۱۳۰۲ تشکیل شده است و این حرکت برگشتی از سطح حمایت ۱۳۱۶ نتوانسته خود را به بالای خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۶۱ برساند و این عدم توانایی قیمت به معنای آن است که روند نزولی از سطح ۱۳۶۱ هنوز پایدار است.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی قیمت اونس طلا از سطح ۱۳۴۰ (بالاترین سطح ۷ مارس ۲۰۱۸) به این سو بیشتر شبیه به یک الگوی پرچم (Flag) است که این تمایلات نزولی بازار را نشان می دهد و به باور ما زمانیکه سطح حمایت ۱۳۱۶ شکسته شود این الگو نیز تاییدی بیشتری پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۳۳۲ موجب تقویت به سوی سطوح مقاومت بعدی ۱۳۳۹ و ۱۳۴۷ می شود که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

روزهای گذشته بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم و رفتار قیمت جهانی اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است. این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که بازار را احاطه کرده است. در نوشتار های گذشته به این مسئله اشاره کردیم که از نظر تکنیکی عطش شدیدی برای کاهش اونس طلا وجود دارد اما بازار بهانه بنیادی خاصی نیافته است.

در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع ظاهرا بهترین پوزیشن را صبوری می دانند. قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد . سکوت اخیر بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند، در آینده نه چندان دور را تقویت می کند.

از منظر تحلیل بنیادی به رغم نگرانی ها از بروز جنگ تجاری آمریکا و چین و اینکه دولت دونالد ترامپ چین را برای کاهش مازاد تجاری بین دو کشور به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار تحت فشار قرار داده است و از سوی دیگر بالا گرفتن تنش و اینکه انگلیس، روسیه را به مسموم کردن جاسوس روس متهم کرده است قیمت جهانی اونس طلا همچنان در پایین سطح مقاومت ۱۳۳۰ قرار دارد و برای امروز سطح مقاومت مستحکمی در منطقه ۱۳۳۰ و ۱۳۳۲ تشکیل شده است و معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی هستند.

هر چند در این چند روز گذشته قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش تنش‌های سیاسی میان روسیه و انگلیس و نگرانی‌ها نسبت به وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین که باعث افت دلار آمریکا و بازارهای سهام شده قرار دارد اما هنوز در پایین بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر تثبیت شده است و در واقع تنش‌های ژئوپولیتیکی و همچنین ضعف دلار آمریکا و بازارهای سهام هنوز نتوانسته باعث تقویت بیشتر قیمت جهانی طلا به بالای سطح مقاومت ۱۳۳۰ شود.

از این رو برای امروز پیش بینی می شود با قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۱۳۲۱ و شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۱۶ حرکت نزولی تایید بیشتری پیدا کند مگر آنکه از بالا سطوح مقاومت ۱۳۳۰ و ۱۳۳۲ با قدرت شکسته شوند. تقویم اقتصادی امروز بازار، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران تنها اخبار مورد توجه بازار در سشن آمریکا شاخص تولیدی امپایر استیت، شاخص تولیدی فیلادلفیا بانک فدرال و شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی آمریکا می باشند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا