تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۰٫۴۳ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۸٫۹۳ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت، شمارش امواج الیوت ویو و الگوی گوه یا کنج در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۵۸٫۰۷ به ۶۴٫۲۴ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال این نوسانات قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۶۰٫۱۳ (پایین ترین سطح ۲ مارس ۲۰۱۸) یک الگوی گوه یا کنج کاهشی (Wedge) را بوجود آمده است که از پنج موج کوچک شکل گرفته است.

در چارت پایین به نظر می رسد موج آخر یعنی موج e در حوالی سطح مقاومت ۶۱٫۱۶ به پایان رسیده باشد و احتمال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۶۰٫۴۳ وجود دارد. این الگوی گوه یا کنج شبیه به یک الگوی کاهشی ادامه دهنده است زیرا این الگو بعد از یک روند نزولی ظاهر شده است و به محض تایید شدن آن می تواند تارگت نزولی ۵۸٫۰۷ را نشانه بگیرد.

برای تایید آن لازم است که قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح حمایت ۶۰٫۴۳ برسد. گفتنی است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۶۱٫۱۶ احتمال افزایش جزئی به نزدیکی سطح مقاومت ۶۱٫۸۸ تقویت خواهد شد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح خنثی و رنج ۶۴٫۳۳ و ۶۵٫۷۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت آن در چارت پایین مشخص گردد که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در چارت بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال به وضوح دیده می شود این سطوح در چارت مربوطه هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (c) از سطح ۶۳٫۴۳ تشکیل شده اند که مشاهده می شود.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴٫۳۳ با قدرت شکسته شود نه تنها فروشندگان را با حد تارگت ۶۳٫۴۳ وارد بازار خواهد کرد بلکه تاییدی در جهت استمرار روند نزولی از سطح ۶۷٫۹۰ به ۶۱٫۶۷ می باشد. برای امروز کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۶۴٫۰۶ (پایین ترین سطح ۱۴ مارس ۲۰۱۸) شکست سطح حمایت ۶۴٫۳۳ را بیشتر تایید خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۶۵٫۷۸ موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۶۶٫۵۰ و ۶۷٫۲۲ خواهد شد. بررسی چارت روزانه تمایلات کاهشی را نشان می دهد زیرا قیمت نفت برنت دریای شمال دو بار در تثبیت بالای سطح مقاومت ۶۵٫۳۴ ناموفق بوده است.

به باور ما این درجا زدن قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۶۵٫۳۴ دلار در هر بشکه و بالای خط روند افزایشی رسم شده بزودی پایان می یابد و بعد از آن باید منتظر حرکات شارپی قیمت نفت برنت دریای شمال باشیم. در هر صورت امروز بهتر است منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص شود شروع حرکات بازار می تواند قیمت نفت برنت دریای شمال را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن