تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۹۵۸ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۸۸۹ کاهش یابد که این موضوع را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۲۵۳ به ۶۷۷۷ تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

به باور ما موج برگشتی قیمت مس از سطح ۶۷۷۷ تکمیل شده است و این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست و تثبیت بالای سطح مقاومت ۷۰۷۱ به وضوح نشان داده است و این سطح در نزدیکی خط مقاومت روند نزولی رسم شده از سطح ۷۲۵۳ می باشد که در چارت پایین دیده می شود. همچنین ساختار سه موجی این الگوی برگشتی اشاره به تکمیل شدن این حرکت برگشتی دارد.

در چارت پایین ناتوانی قیمت این فلز در تثبیت بالای خط روند نزولی رسم شده به معنای از سرگیری روند نزولی از سطح ۷۲۵۳ می باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۷۰۷۱ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت قیمت مس به سوی سطح ۷۱۴۰ می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن قبل از ریزش کمی به نزدیکی سطوح مقاومت ۲۱۰۷ و ۲۱۳۰ اصلاح داشته باشد و بعد از آن با شکست سطح حمایت ۲۰۹۱ با کاهش مواجه شود و فروشندگان را وارد بازار کند.

همانطور که در چارت بعدی مشخص است این منطقه ۲۱۰۷ و ۲۱۳۰ بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c قرار دارند که این موج از سطح ۲۲۲۸ شروع شده است. به باور ما بخش آخر از این موج شامل پنج موج کوچک است که در درون یک کانال کاهشی شکل گرفته است.

در چارت قیمت آلومینیم آلیاژی مشخص است که سه موج اول تکمیل شده است و موج چهارم یعنی موج iv می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را مقداری به نزدیکی سطوح مقاومت ۲۱۰۷ و ۲۱۳۰ برساند و بعد از آن به سوی سطح ۲۰۹۱ کاهش یابد و با شکست این سطح سیگنال فروش به سوی سطح ۲۰۷۰ دلار در هر تن صادر کند که در چارت مربوطه مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن