تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت یورو در مقابل دلار همانطور که قبلا نیز عرض کردم فعلا بین ۱٫۳۲ و ۱٫۳۳ قرار دارد که فعلا خروج از این محدوده تا قبل از انتشار امشب بیانیه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران کمی بعید به نظر می رسد.

در اوایل سشن اروپا کمی قیمت افزایش داشت که علت آنهم به علت فروش دلار به خاطر عملیات مرتبط با تسویه آخر ماه میلادی بود اما هنوز موفق نشده است که از سطح مقاومت ۱٫۳۳۰۲ عبور کند و این عدد در حال حاضر سقف کوتاه مدت است که چندین بار مورد حمله قرار گرفته اما در شکست آن ناموفق بوده است و باید همچنان منتظر ماند و دید که آیا می تواند از این سطح عبور کند یا اینکه این منطقه سقف قیمت محسوب می شود؟ البته برای فردا نیز جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) تشکیل جلسه خواهد داد که در نوع خود کنفرانس خبری دراقی برای یورو حائز اهمیت است.

امروز، عمده توجه بازار به انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است که می تواند جهت تصمیم گیریهای بانک مرکزی آمریکا در خصوص سیاستهای پولی و برنامه توقف یا ادامه اجرای خرید اوراق قرضه را معیّن کند.  قبل از این خبر شاخصهای تولیدات ناخالص داخلی (GDP) و گزارش اشتغال بخش خصوصی (ADP) اعلام می شوند که می توانند در جهت بازار نقش داشته باشند.

از این رو تا قبل از انتشار این خبر تغییر چندانی در وضعیت این زوج دیده نمی شود و حرکت خنثی همچنان بین منطقه ۱٫۳۲ و ۱٫۳۳ ادامه دارد برای تثبیت بالای ۱٫۳۳۰۲ یا پایین ۱٫۳۲۰۰ نیاز به اطلاعات امروز تا جمعه از وضعیت اقتصاد آمریکا دارد و فعلا یورو درگیر مقاومت و سقف ۱.۳۳۰۲ و حمایت ۱٫۳۲۲۰ الی ۱٫۳۲۰۰ است.

در حرکت نزولی ، سطوح حمایت به ترتیب در منطقه ۱٫۳۲۲۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته ) و بعد از آن ۱٫۳۲۰۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱٫۳۲۰۰ بعدی در ۱٫۳۱۷۳ ( خط فیب ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۲۷۵۵ به ۱٫۳۳۰۲) و سپس منطقه حمایت بسیار مستحکم و قدرتمند ۱٫۳۱۶۴ الی ۱٫۳۱۰۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ابر ایچیموکوی روزانه( تشکیل شده اند.

در حرکت صعودی نیز در صورت عبور از سطح ۱٫۳۳۰۲ مقاومت در منطقه ۱٫۳۳۲۷ و ۱٫۳۳۴۰ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) و ۱٫۳۳۵۷ ( خط بولینگر باند ۳۰ روزه ) الی ۱٫۳۳۶۷ قرار دارند و چنانچه این سطوح یکی پس از دیگری شکسته شوند می تواند تا سطح ۱٫۳۴۱۷ ( بالاترین سطح روز ۱۹ زوئن) افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

امروز ارزش یورو در مقابل پوند به بالاترین سطح در طی ۴٫۵ ماهه گذشته صعود کرد که عمدتا به خاطر خریدهای پایان ماه میلادی ذکر شده است و این در حالی است که ارزش پوند در مقابل دلار در آستانه جلسه بانک مرکزی انگلیس در حال کاهش است و هم اکنون در اطراف منطقه ۱٫۵۲ در نوسان است. امشب پس از نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، بانک مرکزی انگلیس (BOE) دومین بانکی است که فردا تشکیل جلسه خواهد داد .

این جلسه فردا بعد از ظهر (به وقت تهران ) تشکیل می شود و انتظار تغییر خاصی در عدد نرخ بهره (۰٫۵%) و برنامه خرید اوراق قرضه (۳۷۵ میلیارد پوند) را نداریم اما گزارش فصلی تورم که هفته آینده توسط ریس جدید بانک مرکزی انگلیس قرائت می شود اهمیت بسیار بالایی برای پوند دارد .

 در نمودار زیر می بینیم که قیمت این زوج توانسته است در زیر سطح مقاومت ۱٫۵۳۱۴ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) بسته شود و چنانچه امروز به زیر سطح ۱٫۵۱۷۳ کاهش یابد می تواند به ترتیب به ۱٫۵۱۵۸ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ جولای) و ۱٫۵۱۲۵ و ۱٫۵۱۰۰ الی ۱٫۵۰۸۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۷ جولای) کاهش یابد مخصوصا اگر امروز شاخص اشتغال بخش خصوصی آمریکا ( پیش بینی ۱۷۹۰۰۰+) و گزارش مقدماتی نرخ رشد فصلی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا ( پیش بینی ۱٫۰۰%+)  بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود.

سطوح مقاومت به ترتیب در منطقه ۱٫۵۲۵۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۲ جولای) و ۱٫۵۳۰۰ الی ۱٫۵۳۱۴ قرار دارند. بدین جهت معامله گران می بایست به دقت وضعیت ارزها را پس از انتشار بیانیه امشب FOMC در نظر داشته باشند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند