تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده

یکی از مسائل بسیار قابل توجه در عرصه بازارهای مالی رابطه معکوس بین قیمت جهانی اونس نقره و دلار آمریکا با یکدیگر است بطوریکه در هیچ بازاری نمی توان منفرد عمل کرد و به اخبار و اطلاعات مربوط به آن بسنده کرد و باید اطلاعات جامعی اگر نگوییم از تمام بازارها، لااقل از تعداد قابل توجهی از آنها را گردآوری و تحلیل کرد تا به نتیجه ای مطلوب رسید.

البته در اینجا ذکر نکته ای خالی از لطف نیست که در مورد رابطه معکوس نقره و دلار باید این نکته را در نظر گرفت که رابطه بین ارزها صرفا یکی از چندین پارامتر تاثیر گذار است و ای بسا در شرایط خاص این ملاحظات از طرف بازیگران بازار نادیده گرفته شود. تشخیص اینکه در چه شرایطی این روابط محکم و استوار است و در چه شرایطی سست و ناپایدار به عهده تحلیلگران بازارهای مالی و این مهم خود امری دشوار است.

بنابراین در این مقاله قصد ما الزاما پیش بینی دقیق وضعیت قیمت جهانی اونس نقره در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ نیست چرا که چنین عملی چندان عملی به نظر نمی رسد بلکه همانطور از عنوان این نوشتار بر می آید تنها نگاهی خواهد بود به وقایع تکنیکال و هدفهای بعدی قیمت جهانی اونس نقره و به عبارتی به این سوال پاسخ خواهیم داد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ قیمت جهانی نقره احتمالا به چه اعداد مهمی دست پیدا خواهد کرد و نقاط حمایت و مقاومت مهم قیمت ها چه نرخهای هستند؟

برای قیمت جهانی اونس نقره پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۸ دوباره به سطح مقاومت ۱۷٫۷۳ افزایش یابد و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹٫۵۰ صعود کند و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت روزانه نشان داده است.

همانطور که در چارت روزانه پایین دیده می شود این سطوح مقاومت ۱۷٫۷۳ و ۱۹٫۵۰ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳٫۶۰ قرار دارند. براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود قیمت اونس نقره دو مرتبه در شکست سطح مقاومت ۱۷٫۷۳ ناموفق بوده است اما پیش بینی می شود در تلاش سوم خود بتواند از این سطح مقاومت عبور کند.

تجربه تکنیکال نشان می دهد که ضعیف ترین امواج از موج c در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی به پایان می رسند و قوی ترین آنها در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی. از منظر تحلیل تکنیکال برای اونس نقره چنانچه سطح مقاومت ۱۷٫۷۳ شکسته شود نه تنها موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت به سوی سطح ۱۹٫۵۰ می شود بلکه با تایید الگوی سر و شانه وارونه می تواند تارگت افزایشی در حوالی سطح ۲۱٫۸۰ را نمایان سازد.

به باور ما موج اصلاحی قیمت اونس نقره از سطح ۱۷٫۷۰ (بالاترین سطح ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸) در حوالی سطح حمایت ۱۵٫۹۶ به پایان رسیده است که بعد از آن شاهد افزایش قیمت اونس نقره به بالای سطح مقاومت ۱۶٫۶۳ هستیم. باید توجه داشت برای تحقق سناریوی افزایشی به بالای سطح مقاومت ۱۷٫۷۳ لازم است که قیمت آن در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به همین صورت در بالای سطح حمایت ۱۵٫۹۶ تثبیت شود در غیر این صورت با شکست سطح حمایت ۱۵٫۹۶ می تواند منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطوح حمایت بعدی ۱۵٫۳۹ و ۱۴٫۸۶ شود که در این شرایط شانس از سرگیری روند افزایشی قیمت اونس نقره از سطح ۱۳٫۶۰ کم خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره