تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن در ۱ الی ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۸ سیگنال فروش صادر کند و تا سطح ۶۰۵۶ دلار در هر تن کاهش یابد که این حرکت نزولی را عدم توانایی و قدرت قیمت در شکست سطح مقاومت مهم ۷۱۳۱ در چارت تایم فریم هفتگی پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت مربوط به قیمت جهانی مس دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (C) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۸۲۵ (پایین ترین سطح ۲۰۰۸) قرار دارد. از منظر تحلیل تکنیکال این ناتوانی قیمت مس در شکست سطح مقاومت ۷۱۳۱ منجر به یک پول بک (pullback) به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۱) شده است و به باور ما این پول بک به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۶۰۵۶ به پایان خواهد رسید.

باید توجه داشت تا زمانیکه قیمت مس در بالای سطح حمایت ۶۰۵۶ در نوسان است الگوی سر و شانه وارونه که بین ۱۶ ژانویه ۲۰۱۵ و ۲۱ جولای ۲۰۱۷ شکل گرفته معتبر است و این الگو به تارگت ۸۰۰۰ اشاره دارد که با پیکان مشخص گردیده است. بررسی جزئیات ساختار موجی از روند افزایشی ۴۳۱۸ نشان می دهد که سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۷۳۴۸ واقع شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C می باشد.

بنابراین این سطح مقاومت با سطح مقاومت ۷۱۳۱ باعث تشکیل این حرکت اصلاحی و نزولی قیمت جهانی مس شده است و بررسی تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان می دهد که این موج اصلاحی به احتمال زیاد تا حدود سطوح ۶۱۶۸ و ۵۸۱۵ امتداد خواهد داشت که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده اند. لازم به ذکر است در این مدت هر گونه حرکت برگشتی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۸۷۵ خواهد بود که در چارت تایم فریم روزانه به وضوح مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در سه ماهه دوم سال میلادی جاری در منطقه ۲۰۰۰ و ۱۹۵۶ مورد حمایت قرار بگیرد و بعد از آن مقداری به سوی سطح مقاومت ۲۱۱۱ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت تایم فریم هفتگی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ به ۱۴۳۲ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۱۴۳۲ به ۲۲۹۰ قرار دارند. بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۱۵۳۱ تکمیل شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی کف موج ۴ یعنی به حوالی سطح ۲۰۰۰ نزدیک شود.

باید توجه داشت به رغم کاهش شدید قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۲۹۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷) هنوز الگوی سقف بوجود نیامده است که وارونه شدن یا معکوس شدن روند افزایشی را تایید کند. به طور کلی بعید است که خریداران بدون یک جنگ آخر تسلیم شوند و از این رو پیش بینی می شود از محدوده حمایت ۲۰۰۰ یا ۱۹۵۶ شاهد یک حرکت برگشتی و افزایشی قیمت به سوی خط روند افزایشی رسم شده باشیم.

محتمل ترین سناریوی موجود آن است که قیمت آلومینیم آلیاژی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری بین منطقه ۱۹۵۶ و ۲۱۱۱ در نوسان باشد و در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱۹۵۶ منجر به کاهش کوتاه قیمت به نزدیکی سطح حمایت بعدی ۱۹۱۰ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن