تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی بیت کوین

امروز برای قیمت جهانی بیت کوین در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال و رمزینه پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح ۷۷۴۴ دلار با کاهش مواجه شود و سیگنال فروش صادر کند و سطح مقاومت بر روی ۵۰۹۷ تشکیل شده است. برای قیمت جهانی بیت کوین در سه ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۸ سیگنال فروش صادر کند و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سوی کمترین سطح ۶ فوریه ۲۰۱۸ یعنی سطح ۵۹۲۰ کاهش یابد.

این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت بیت کوین نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این روند نزولی قیمت بیت کوین از سطح ۱۹۶۶۶ (بالاترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷) هنوز تکمیل نشده است و این روند از سه موج تشکیل شده است که موج سوم یعنی موج نزولی C می تواند قیمت آن را تا حدود سطح ۵۹۲۰ پایین بکشاند و فروشندگان را وارد بازار کند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مشخص است این موج قادر است که قیمت آن را تا حدود سطوح ۶۴۳۷ و ۳۱۹۳ برساند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال این روند نزولی توسط یک سری دیگر از سطوح فیبوناچی پروجکشن در کنترل است که براساس بالاترین سطح ۱۷۲۳۴ (بالاترین سطح ۶ ژانویه ۲۰۱۸) در نظر گرفته شده است.

در چارت پایین سطح حمایت ۷۴۸۷ که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی قرار دارد موقتا مانع از فرود بیشتر قیمت بیت کوین شده که همین امر باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی ضعیف شده است اما همانطور که در چارت پایین مشاهده می شود این حرکت اصلاحی دوباره به نرخهای پایین وارونه و معکوس شده است و این به معنای استمرار روند نزولی بیت کوین می باشد.

باید توجه داشت در این مدت سطح مقاومت مهم قیمت بیت کوین بر روی ۸۷۲۸ دیده می شود که هم بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی است و هم بر روی خط روند نزولی رسم قرار دارد. در حرکت صعودی تنها به شرط شکست کامل این سطح مقاومت تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی از سطح ۵۹۲۰ به سوی سطح ۱۱۶۸۸ دلار می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بیت کوین شبکه ‌ای است که تحت کنترل هیچ ‌کس نیست و یک شکل جدید از پول دیجیتال است با یک تفاوت بزرگ با سایر پول‌ها هیچ کس آن را کنترل نمی‌کند. پول‌های معمولی به وسیله بانک ‌های مرکزی ایجاد می‌شوند. در واقع بانک ‌های مرکزی تصمیم می ‌گیرند این پول‌ ها وجود داشته باشند تا به وسیله‌ آن از دولت اوراق قرضه خریداری کنند. بانک‌ ها و شبکه پرداخت آن را به دقت کنترل می‌کنند تا بتوانند از امتیاز آن بهره ‌مند شوند. آن‌ها دروازه‌های سیستم مالی هستند. این ارز رمزپایه این رویه را تغییر داده است.

بیت کوین یک شبکه پرداخت غیر متمرکز است، یعنی نه یک شخص و نه یک کمپانی روی فرایند تولید و تغییر قیمت آن هیچ کنترلی ندارند. به جای آن، هر کسی روی شبکه کنترل پول خود را بر عهده دارد و هرکسی می‌تواند با دانلود نرم افزار بیت کوین و اجرای آن روی کامپیوتر شخصی‌ اش روی سیستم مالی بیت کوین تاثیرگذار باشد. بیت کوین جزئیات هر تراکنشی که در شبکه انجام شده را در یک دفتر کل به نام بلاک چین ذخیره می‌کند.

همچنین بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است که به صورت مجازی ساخته و نگهداری می‌شود. کسی آن را کنترل نمی‌کند، چاپ نمی‌شود و به وسیله نرم ‌افزاهای رایانه ‌ای که در سراسر جهان مشغول حل مسائل ریاضی هستند، تولید می‌شود. این ارز دیجیتال اولین نمونه، از ارزهایی است که با نام ارزهای رمز پایه شناخته می‌شوند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت بیت کوین و هدف بعدی آن در کوارتر دوم سال میلادی ۲۰۱۸ مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی بیت کوین