تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی برای کالاهای آمریکا و چین و تشدید نگرانی ها از جنگ تجاری بین این دو کشور سطح مقاومت ۱۳۳۶ را بشکند و به ترتیب تا سطوح ۱۳۴۳ و ۱۳۴۸ افزایش یابد که این موضوع را عدم توانایی دیروز قیمت جهانی اونس طلا در شکست سطح حمایت ۱۳۲۹ در چارت پایین نشان داده است.

بررسی نوسانات قیمت جهانی اونس طلا در چارت روزانه نیز تمایلات افزایشی قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۳۴۳ را نشان می دهد و سیگنال خرید صادر کرده است که در چارت تایم فریم یک ساعته با پیکان به وضوح مشخص شده است.

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه دوم سال میلادی ۲۰۱۸ در صورت شکست ۱۳۶۶ از سطح مقاومت ۱۳۸۰ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۴۵۱ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و نسبت های فیبوناچی در چارت پایین به وضوح نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت ۱۳۸۰ و ۱۴۵۱ هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۱۹۲۰ (بالاترین سطح ۶ سپتامبر ۲۰۱۱) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) و خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت جهانی اونس طلا در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای افزایش به سطح ۱۴۵۱ برخوردار است.

در چارت روزانه مشخص است که خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۲۰ کاملا شکسته شده است و حرکت پول بک (pullback) بعد از آن به این خط نیز تکمیل شده است و این به معنای آن است که قیمت جهانی طلا بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی از سطح ۱۳۵۶ موج افزایشی C خود را از سر خواهد گرفت.

در چارت روزانه بعدی بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از رالی افزایشی ۱۱۲۲ به ۱۲۹۵ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۳۷۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) نشان می دهد که با شکست آن می تواند تا سطح مقاومت بعدی ۱۴۱۸ افزایش داشته باشد.

باید توجه داشت که الگوی قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۲۳۵ (پایین ترین سطح ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷) بیشتر شبیه به یک الگوی پرچم سه گوش (pennant) می باشد و این الگو در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به تارگت افزایشی به حوالی سطح ۱۴۶۰ اشاره دارد. لازم به ذکر است در این مدت هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۲۱ و  ۱۳۱۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود.

امروز چین در واکنش به اقدام واشنگتن مبنی بر وضع تعرفه بر کالاهای وارداتی این کشور، با وضع ۲۵ درصد تعرفه اقدام مشابهی برای ۱۰۶ کالای وارداتی از آمریکا از جمله سویا ، خودرو و مواد شیمایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال کرد. جزییات دقیق تعرفه های جدید و تاریخ اعمال آن بزودی رسما اعلام خواهد شد. همچنین چین به فکر اعمال ۲۵ درصد تعرفه بر هواپیمایی ایالات متحده آمریکا است. تعرفه های متقابل شامل ذرت، پنبه، گندم، محصولات پلاستیکی خاص، محصولات تنباکو و برخی از محصولات گوشتی از ایالات متحده آمریکا است.

افزایش اخیر دارایی های مطمئن نظیر ین ژاپن و طلا در سشن اروپا در راستای جریان کلی ریسک گریزی بازار و نگرانی ها از تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین پس از انتشار این خبر بوده است. بازار آتی سهام آمریکا در حال ریزش است و این موجب تقویت قیمت جهانی طلا به بالای سطوح ۱۳۴۳ خواهد شد. پیش از این رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ با انتشار فهرست جدید از محصولات مشمول تعرفه وارداتی چین، جنگ تجاری دیگری به راه انداخت.

آمریکا فهرست جدید خود را برای اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر روی ۱۳۰۰ کالای وارداتی دیگر از چین نظیر تکنولوژی صنعتی ، حمل و نقل و محصولات پزشکی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار منتشر کرد. انتشار این فهرست پس از آن نیز صورت گرفت که چین در اقدامی‌ تلافی جویانه بر ۱۲۸ کالای وارداتی از آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی با ارزش بالغ بر ۳ میلیارد دلار تعرفه اعمال کرد. اعمال تعرفه های متقابل میان دو کشور زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب به ۲۵ و ۱۰ درصد افزایش داد.

حساسیت بالای صنایع تکنولوژی به افزایش بحران تجاری میان چین و ایالات‌ متحده از دلایل اصلی سقوط اخیر ارزش سهام شرکت های بزرگ بخش تکنولوژی مانند تسلا، آمازون، اپل ، اینتل و افت شاخص سهام کامپوزیت نزدک آمریکا نسبت به قله ماه مارس (ماه گذشته میلادی) است.

در تقویم اقتصادی امروز ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران شاخص اشتغال خصوصی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۰۸۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۳۵۰۰۰) در ماه مارس اعلام می شود که نقش کلیدی و مهمی را در بازار ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای گزارش مهم اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه را معین کند. شاخص بخش خدمات آمریکا ISM برای ماه مارس نیز خبر دیگری است که امروز ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران بازار در انتظار اعلام آن است و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۵۹٫۵ به ۵۹٫۰۰ تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا