تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح حمایت ۶۳٫۰۴ دلار در هر بشکه به سوی سطح حمایت بعدی ۶۲٫۳۱ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آن به سوی سطح حمایت ۶۱٫۴۱ می شود که در چارت پایین با پیکان به وضوح مشخص شده است.

همانطور که در چارت تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۵۹٫۹۵ تشکیل شده اند. پیش بینی بازار از اینکه میزان ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا برای دومین هفته متوالی افزایش یافته باشد در کنار نگرانی ها از تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین در کوتاه مدت به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی منجر شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سر و شانه که بین ۲۱ مارس و ۲ آوریل شکل گرفته تایید گردیده است و این الگو به تارگت نزولی نفت خام سبک آمریکا به حدود سطح ۶۱٫۴۱ اشاره دارد و همانطور که پیشتر گفته شد حرکت اصلاحی و برگشتی قیمت از سطح حمایت ۶۳٫۰۴ صرفا یک موج پول بک کوتاه به نزدیکی خط گردن از این الگو می باشد که از نزدیکی سطح مقاومت ۶۳٫۷۶ دوباره فروشندگان نفت خام سبک آمریکا را با هدف های نزولی پایین ۶۳٫۰۴ و ۶۲٫۳۱ وارد بازار کرده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۶۳٫۷۶ موجب افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۶۴٫۶۶ می شود که تحقق این سناریو در معاملات امروز کمی بعید به نظر می رسد.

لازم به ذکر است بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۳۰ مارس ۲۰۱۸ به میزان ۳٫۲۸۰- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۵٫۳۲۱+ میلیون بشکه به میزان ۱٫۷۰۰+ میلیون بشکه افزایش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱٫۶۴۳+ میلیون بشکه به میزان ۱٫۴۰۰+ میلیون بشکه افزایش داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سوی سطوح حمایت ۶۷٫۵۱ و ۶۶٫۴۱ کاهش یابد و این حرکت نزولی را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت در برخورد به این سطح حمایت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت ۶۷٫۵۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۶۱٫۷۷ به ۷۱٫۰۵ قرار دارد و حرکت اصلاحی که دیروز در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاد صرفا یک موج پول بک کوتاه و موقتی به سوی خط گردن از الگوی سر و شانه بود که این الگو بین ۲۱ مارس و ۲ آوریل شکل گرفته است و فروشندگان از پایین این خط گردن دوباره وارد بازار شده اند.

باید توجه داشت از آنجایی که این الگوی نزولی تایید شده است می بایست منتظر کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۶۶٫۴۱ باشیم و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ خواهد بود.

به باور ما با توجه به نگرانی ها از تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین و جریان ریسک گریزی که امروز در بازارهای مالی شاهد هستیم قیمت نفت برنت دریای شمال تحت فشار نزولی به سوی سطح ۶۶٫۴۱ دلار در هر بشکه قرار خواهد گرفت که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن