تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۶۳٫۷۶ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۶۶ افزایش یابد که این حرکت را تکمیل شدن حرکت نزولی از سطح ۶۶٫۵۵ (بالاترین سطح ۲۶ مارس ۲۰۱۸) در نزدیکی خط روند افزایشی رسم شده به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۵۹٫۹۵ تشکیل شده اند. همانطور که در نمودار نفت خام سبک آمریکا دیده می شود قیمت آن در حوالی سطح ۶۲٫۳۱ که مماس با خط روند افزایشی رسم شده است مورد حمایت قرار گرفته است و این به معنای وارونه یا معکوس شدن روند نزولی است.

هر چند هنوز مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در اولین تلاش خود بتواند از سطح مقاومت ۶۳٫۷۶ با قدرت عبور کند اما اگر هم شاهد حرکت اصلاحی و نزولی باشیم این حرکت محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۳٫۰۴ آنهم در جهت تجمیع انرژی و پتانسیل لازم افزایشی برای عبور از سطح مقاومت ۶۳٫۷۶ می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی حتی اگر هم سطح حمایت ۶۳٫۰۴ با قدرت شکسته شود حمایت بعدی بر روی سطح ۶۲٫۳۱ دیده می شود. در نمودار زیر با توجه به کاهش دیروز موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن با پیکان افزایشی مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ افزایش یابد و با شکست آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۹٫۷۰ صعود کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و افزایش شارپی روز گذشته قیمت از سطح ۶۶٫۶۹ نشان داده است که بیانگر تکمیل شدن موج نزولی از سطح ۷۱٫۰۵ می باشد.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۶۱٫۷۷ به ۷۱٫۰۵ تشکیل شده اند و کاهش دیروز موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا باعث تقویت بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال نیز خواهد شد.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال تقریبا به نزدیکی تارگت نزولی ۶۶٫۴۱ که دیروز براساس الگوی سر و شانه بین ۲۱ مارس و ۲ آوریل پیش بینی شده بود رسید اما قبل از رسیدن به این سطح حمایت با ورود خریداران به بازار دوباره قیمت آن با افزایش روبرو شد و هم اکنون در بالای سطح ۶۷٫۵۱ قرار گرفته است و در تلاش برای رسیدن به سطح ۶۸٫۸۶ است.

هر چند هنوز مشخص است که قیمت نفت برنت دریای شمال در اولین تلاش خود بتواند از سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ با قدرت عبور کند اما اگر هم شاهد حرکت اصلاحی و نزولی باشیم این حرکت محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۷٫۵۱ آنهم در جهت تجمیع انرژی و پتانسیل لازم افزایشی برای عبور از سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی حتی اگر هم سطح حمایت ۶۷٫۵۱ با قدرت شکسته شود حمایت بعدی بر روی سطح ۶۶٫۴۱ دلار در هر بشکه دیده می شود. در نمودار زیر روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن