تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۲٫۳۱ دلار در هر بشکه را تاچ کند و این موضوع را عدم توانایی قیمت آن در شکست سطح مقاومت ۶۳٫۷۶ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مربوط به قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۵۹٫۹۵ قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال چنین به نظر می رسد که قیمت نفت خام سبک آمریکا بین دو خط روند گیر کرده است و این درجا زدن های قیمت بین این خطوط یکی دو روز دیگر ادامه خواهد داشت تا شاهد حرکت شارپی قیمت باشیم. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۲٫۳۱ شکسته شود فروشندگان را تا سطح ۶۱٫۴۱ وارد بازار خواهد کرد و این در حالی است که چنانچه سطح مقاومت ۶۳٫۷۶ با قدرت شکسته شود خریداران را تا سطح ۶۴٫۶۶ وارد بازار خواهد کرد.

بدین جهت انتظار می رود تا زمانی که قیمت نفت خام سبک آمریکا حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت آن در نوسانات خنثی بین خطوط رسم شده قرار داشته باشد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا مشخص شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) پیش بینی می شود تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ در نوسان است به سوی سطح حمایت ۶۷٫۵۱ کاهش یابد و شانس اینکه این سطح حمایت شکسته شود و تا سطح حمایت بعدی ۶۶٫۴۱ نیز کاهش یابد زیاد است مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ با قدرت شکسته شود و سناریوی نزولی را خنثی کند.

همانطور که در چارت بعدی تایم فریم یک ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح حمایت ۶۷٫۵۱ و ۶۶٫۴۱ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۷۷ به ۷۱٫۰۵ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سر و شانه که بین ۲۱ مارس و ۲ آوریل شکل گرفته نیز هنوز معتبر است و به تارگت نزولی ۶۶٫۴۱ اشاره دارد که بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی از سطح ۶۶٫۶۹ (پایین ترین سطح ۴ آوریل) فروشندگان در تلاش برای پایین کشاندن قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۶۷٫۵۱ و ۶۶٫۴۱ هستند.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال مشخص است این موج اصلاحی از سطح ۶۶٫۶۹ صرفا یک حرکت پول بک (pullback) کوتاه به نزدیکی خط گردن از الگوی سر و شانه بوده که بعد از برخورد به سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ دوباره در مسیر نزولی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ الگوی سر و شانه و سناریوی نزولی را خنثی خواهد کرد و باعث تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطوح ۶۹٫۷۰ و ۷۰٫۴۰ دلار در هر بشکه خواهد شد. با این حال در نمودار بعدی روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن