تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۶۷۰۰ و ۶۶۵۲ دلار در هر تن کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت مس در اطراف سطح مقاومت ۶۸۸۲ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸۸۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۰۶۴ قرار دارد و موج کاهشی غیر منتظره و سریع قیمت مس از سطح ۶۸۷۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۸) نشاندهنده تکمیل شدن این موج اصلاحی است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت در نزدیکی مقاومت دیگری در سطح مقاومت ۶۸۷۵ قرار دارد که این سطح در چارت تایم فریم روزانه بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۴۶۲ به ۷۳۱۲ تشکیل شده است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۸۲۶ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت مس به سوی سطوح ۶۸۸۲ و ۶۹۵۱ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به سطح مقاومت ۲۰۴۱ اصلاح کند و این حرکت را تثبیت قیمت آن در بالای سطح حمایت ۲۰۰۰ در چارت مربوطه به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی مشخص است این سطح حمایت ۲۰۰۰ بر روی پایین ترین سطح ۱۳۶ دسامبر ۲۰۱۷ قرار گرفته است و شکست غلط این سطح حمایت به معنای آن است قیمت این فلز مدتی را در بالای این سطح حمایت در نوسان خواهد بود یا اینکه امروز مقداری به سوی سطح مقاومت ۲۰۴۱ اصلاح خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C از سطح ۲۲۷۰ قرار گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج اشاره به سطح مقاومت اولیه ۲۰۲۱ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی دیده می شود که موقتا مانع از اصلاح بیشتر قیمت آن به سطح ۲۰۴۱ شده است.

برای این فلز تارگت های نزولی ۱۹۶۷ و ۱۹۵۴ موقتا خنثی شده است و این سطوح تنها در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۸۸ دلار در هر تن و تثبیت کندل دو ساعته قیمت آلومینیم آلیاژی پایین آن دوباره مورد توجه فروشندگان قرار خواهد گرفت که در چارت بعدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن