تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل پیشین هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۶۷۰۰ و ۶۶۵۲ دلار در هر تن کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت مس در اطراف سطح مقاومت ۶۸۸۲ و همچنین بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸۸۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۰۶۴ قرار دارد و موج کاهشی غیر منتظره و سریع قیمت مس از سطح ۶۸۷۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۸) نشاندهنده تکمیل شدن این موج اصلاحی است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت در نزدیکی مقاومت دیگری در سطح مقاومت ۶۸۷۵ قرار دارد که این سطح در چارت تایم فریم روزانه بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۴۶۲ به ۷۳۱۲ تشکیل شده است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۸۲۶ با قدرت شکسته شود موجب تقویت اندک قیمت مس به سوی سطوح ۶۸۸۲ و ۶۹۵۱ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۲۰۸۸ مواجه است و پس از برخورد به این سطح کمی اصلاح کند و دوباره به سوی این سطح افزایش یابد و با شکست آن سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۲۱۲۳ صادر کند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۲۷۰ به ۱۹۷۷ قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال با اینکه خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۲۷۰ اشاره به تارگت افزایشی ۲۱۲۳ دارد اما رالی افزایشی قیمت از سطح ۱۹۷۷ کمی شارپی به نظر می رسد و احتمال برگشت و اصلاح قیمت آن برای تجمیع انرژی و استراحت وجود دارد.

از این رو همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود موج پول بک و اصلاحی به سوی خط روند پایینی آغاز شده است که این حرکت اصلاحی در واکنش به برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۲۰۸۸ بوده است.

برای امروز چنانچه قیمت این فلز به سطح ۲۰۹۳ افزایش یابد تاییدی در جهت شکست کامل و قوی سطح مقاومت ۲۰۸۸ است که می تواند تارگت افزایشی ۲۱۲۳ را نمایان سازد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۲۲۷۰ دلار در هر تن می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن