تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLK8) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۶۳٫۰۴ دلار در هر بشکه به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۴٫۶۶ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن خط روند بالایی از کانال نزولی در چارت پایین نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت شارپی افزایشی دیروز بیانگر سیر صعودی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۶۴٫۶۶ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۵۹٫۹۵ تشکیل شده است.

باید توجه داشت که فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۶۳٫۷۶ با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی یعنی سطح ۶۴٫۶۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) حرکت خواهد کرد.

از منظر تحلیل بنیادی امیدواری ها به اینکه ممکن است اختلافات تجاری آمریکا و چین بدون وارد آمدن آسیب عمده به اقتصاد جهانی حل و فصل شود، بازارهای نفت طی ۲۴ ساعته گذشته شاهد افزایش قابل توجه قیمت ها بوده اند و برای امروز سیگنال خرید صادر کرده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRM8) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ به ترتیب به سوی سطوح ۶۹٫۷۰ و ۷۰٫۴۰ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند و خریداران را وارد بازار نفت کند که این حرکت صعودی را افزایش شارپی و تند قیمت نفت برنت دریای شمال در معاملات دیروز در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸٫۸۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۷۷ به ۷۱٫۰۵ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و برای امروز راه برای صعود بیشتر به سوی سطوح ۶۹٫۷۰ و ۷۰٫۴۰ دلار در هر بشکه فراهم شده است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی تشکیل شده اند.

باید توجه داشت فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل بنیادی همانطور که بالا بدان اشاره کردیم امیدواری ها به اینکه ممکن است اختلافات تجاری آمریکا و چین بدون وارد آمدن آسیب عمده به اقتصاد جهانی حل و فصل شود، بازارهای نفت طی ۲۴ ساعته گذشته شاهد افزایش قابل توجه قیمت ها بوده اند.

لازم به ذکر است آمارهای میزان ذخایر نفتی آمریکا که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه منتشر می شود، احتمالا وضعیت بازار نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال را بهتر روشن تر خواهد کرد. آمارهای انستیتوی نفت آمریکا (API) در مورد میزان ذخایر نفت این کشور بامداد فردا منتشر می شود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) نیز آمارهای رسمی خود در این باره را فردا بعد از ظهر منتشر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن