تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۳۴۸ را تاچ کند و با شکست آن سیگنال خرید با هدف های ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ صادر کند و بعد از آن زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطح ۱۳۸۱ فراهم آورد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۵۶ (بالاترین سطح ۲۷ مارس ۲۰۱۸) و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت روزانه پایین دیده می شود سطوح مقاومت ۱۳۵۳ و ۱۳۸۱ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (C) تشکیل شده اند و این موج افزایشی از سطح ۱۲۳۵ آغاز گردیده است. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت اونس طلا چند ماهی را پایین سطح مقاومت ۱۳۵۳ سپری کرده و با تجمیع انرژی در این حرکت افزایشی خود پتانسیل خوبی برای شکست این سطح مقاومت بدست آورده است.

در نمودار یک ساعته بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح مقاومت را بر روی ۱۳۵۴ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و همچنین این سطح در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۵۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) دیده می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک تارگت افزایشی ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ به مجض شکست سطح مقاومت ۱۳۴۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) تایید خواهد شد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۳۳ و ۱۳۳۱ خواهد بود.

از دیدگاه تحلیل بنیادی امروز با توجه به آنکه شاخص جهانی ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار (به اسثنای ین ژاپن) به نزدیکی پایین ترین رقم های ۲ هفته گذشته کاهش یافته است و همچنین نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تنش های ژئوپولیتیکی و از سوی دیگر جنگ تجاری میان آمریکا و چین و احتمال حمله آمریکا به سوریه که می تواند منجر به رویارویی آمریکا و روسیه شود موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری های امن نظیر طلا شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با افزایش روبرو شود.

روسیه و آمریکا روز گذشته در سازمان ملل بر سر استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه با هم درگیر شدند و واشنگتن و متحدانش در حال بررسی حمله به مواضع دولت بشار اسد هستند، و وی را عامل حمله شیمیایی هفته گذشته می دانند و به خاطر این احتمال حرکت صعودی قیمت جهانی اونس طلا بیشتر است و تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۳۴۱ می تواند به افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا به ترتیب به سطوح ۱۳۴۸ و ۱۳۵۳ بیانجامد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا شاخص قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI)  در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد و  این شاخص تعیین کننده میانگین تغییر در قیمت در طی یک زمان معین و برای یک سبد مشخص کالاها و خدماتی است که مصرف کننده برای زندگی معمول و روزانه خود از این کالاها و خدمات استفاده می کند.

تمامی مولفه های شاخص CPI کلی و جامع بوده و این شاخص برای اندازه گیری و سنجش  نرخ تورم بکار می رود و پیش بینی می شود شاخص قیمت مصرف کنندگان آمریکا در ماه مارس %۰٫۰ و سالیانه %۲٫۴ اعلام شود و برای شاخص خالص قیمت مصرف کنندگان آمریکا (Core CPI)  که در این نوع شاخص، بهای همان سبد کالاها و خدمات، به استثنای مواد غذایی و انرژی محاسبه می شود نیز پیش بینی می شود ماهیانه %۰٫۲ و سالیانه %۲٫۱ افزایش داشته باشد.

امشب همچنین صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد و بحث های مربوطه در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اهمیت خاصی دارد و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد قیمت جهانی اونس طلا نیز واکنش نشان خواهد داد.

همانطور که قبلا اشاره شد بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است. بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آرای اعضای این نهاد در خصوص نرخ بهره چگونه بوده است؟ روشن شدن این سوالات می تواند از نظر تحلیل بنیادی روند قیمت جهانی اونس طلا را بعد از انتشار صورتجلسه امشب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) تا حدود زیادی مشخص کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا