تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۶۸۹۰ دلار در هر تن اصلاح و برگشت کند و بعد از آن دوباره با افزایش قیمت روبرو شود و خریداران مس را وارد بازار کند که در نمودار زیر دیده می شود.

همانطور که در چارت مس دیده می شود این کاهش قیمت صرفا یک پول به سوی خط روند نزولی رسم شده تلقی می شود و براساس تجزیه و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۷۳۱۲ به ۶۵۳۲ با توجه به اینکه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۹۲۲ رسیده است هدف قیمت مس را بر روی سطح ۷۰۱۴ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت دیگر تارگت افزایشی را بر روی سطح ۷۰۴۲ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی را نشان می دهد. در حرکت نزولی کاهش قیمت مس به سطح ۶۸۳۰ تاییدی در جهت تکمیل شدن این موج اصلاحی از سطح ۶۵۳۲ می باشد که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۲۱۷۰ اصلاح کند و این حرکت را ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۲۲۴۷ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۲۲۹۰ به ۱۹۷۷ تشکیل شده اند. همچنین ناتوانی قیمت در تثبیت بالای خط روند نزولی رسم شده به معنای برگشت و اصلاح قیمت مس به سوی سطح حمایت ۲۱۷۰ می باشد که می تواند منجر به وارونه و معکوس شدن روند افزایشی است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها تثبیت کامل کندل دو ساعته قیمت در بالای سطح مقاومت ۲۲۱۶ موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۲۹۰ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی به روشنی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن