تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۸۳۰ دلار در هر تن را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۷۱۶ کاهش یابد و فروشندگان مس را وارد بازار کند.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۸۳۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۷۳۱۲ به ۶۵۳۲ تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی قیمت مس از سطح ۶۹۸۷ (بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۸) شبیه به یک حرکت پول بک (pullback) به سوی خط رود نزولی رسم شده نیست و بیشتر نشاندهنده شکست غلط (False Break) این خط روند نزولی رسم شده در چارت پایین می باشد.

به باور ما تا زمانیکه قیمت مس در حوالی خط روند نزولی رسم شده یعنی در حدود سطح ۶۸۹۰ مورد حمایت قرار بگیرد و بعد از آن به بالای سطح ۶۹۲۲ افزایش یابد احتمال شکست سطح حمایت ۶۸۳۰ و کاهش بیشتر قیمت مس به سوی سطح ۶۷۱۶ زیاد است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۹٫۲۲ موجب افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۰۱۴ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۲۲۱۶ کاهش یابد و با شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۲۱۷۰ سقوط کند که این حرکت نزولی را ساخته شدن سقف قیمت در سطح ۲۲۷۷ (بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۸) نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این رالی صعودی قیمت از سطح ۱۹۷۷ بعید است که پایدار باشد و واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) سیگنال فروش صادر کرده است و در چارت پایین کاملا مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی بعد از رسیدن به منطقه مقاومت ۲۲۴۷ و ۲۲۹۰ پتانسیل روند افزایشی خود را از دست داده است.

در چارت روزانه نیز سطح مقاومت ۲۲۷۹ که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد مانع از تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی شده است و برای امروز محتمل ترین سناریوی ممکن بازار برگشت و اصلاح قیمت آن به سوی سطح حمایت ۲۱۱۷ می باشد و هر گونه حرکت افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۷۹ دلار در هر تن خواهد بود که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن